شیوع تب دنگی در سریلانگا شدت گرفت

سریلانکا پس از عبور تعداد موارد ابتلای تایید شده از ۵۰۰۰۰ مورد در سال ۲۰۲۶ و گزارش ۲۹ مورد مرگ، با اپیدمی تب دنگی مواجه است.

به گزارش مملکت آنلاین، گزارش‌های رسانه‌ای روز شنبه به نقل از مقامات بهداشتی اعلام کردند که سریلانکا پس از عبور تعداد موارد ابتلای تایید شده از ۵۰۰۰۰ مورد در سال ۲۰۲۶ و گزارش ۲۹ مورد مرگ، با اپیدمی تب دنگی مواجه است.

به گزارش دیلی میرور، کاپیلا کانانگارا، مدیر موقت واحد ملی کنترل تب دنگی گفت که این کشور روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ مورد جدید ابتلا را ثبت می‌کند که ناشی از آب و هوا، پرورش گسترده پشه‌ها و مشارکت ناکافی مردم در تلاش‌های پیشگیرانه است.

مقامات بهداشتی یک کمپین ویژه کنترل تب دنگی را در ۶۰۰ منطقه پرخطر که به عنوان نقاط حساس در طول فصل بارندگی جنوب غربی شناسایی شده‌اند، اجرا کردند.

این عملیات بر حذف مکان‌های پرورش پشه از طریق برنامه‌های پاکسازی جامعه و برنامه‌های آگاهی‌بخشی عمومی با مشارکت مدارس، مقامات محلی و سازمان‌های دولتی متمرکز بود. هزاران مکان پرورش پشه در طول این کمپین سراسری شناسایی شد.

کانانگارا گفت که مقامات انتظار دارند اقدامات پیشگیرانه تشدید شده، عفونت‌ها را در هفته‌های آینده کاهش دهد، اما از مردم خواست که به حذف آب‌های راکد اطراف خانه‌ها ادامه دهند و با بازرسان بهداشت همکاری کنند.

سریلانکا در سال‌های اخیر چندین شیوع عمده تب دنگی را تجربه کرده است، از جمله بدترین شیوع آن در سال ۲۰۱۷، زمانی که بیش از ۱۸۶۰۰۰ مورد ابتلا و ۴۴۰ مورد مرگ ثبت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر