طالبان، استفاده از گوشی هوشمند در دانشگاه‌ها را ممنوع کرد

استفاده از گوشی‌های هوشمند در دانشگاه‌های افغانستان ممنوع شد.

به گزارش مملکت آنلاین،  وزارت تحصیلات عالی طالبان، به دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی افغانستان اطلاع داد که از این پس استفاده از گوشی‌های هوشمند در ساعات کاری و در محیط دانشگاه‌ها و نهادهای مربوط به این وزارتخانه ممنوع است و به جز روسای دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی، هیچ‌کس حق ندارد گوشی هوشمندش را به محل کار بیاورد.

دو منبع در دانشگاه کابل و یک نفر از دانشگاه‌های خصوصی، صدور این دستور را تایید کردند و گفتند ماموران وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در دانشگاه‌ها موظف شده‌اند بر روند اجرای این محدودیت نظارت کنند و گزارش آن را به وزارت تحصیلات عالی بفرستند. کارمندان وزارت تحصیلات عالی و همه نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه در سراسر افغانستان هم مکلف به رعایت این دستورند.

به گفته آنان، وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در تمام دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی یک نفر را به عنوان مامور به معروف و نهی از منکر تعیین کرده است تا فرمان‌ها و محدودیت‌های صادرشده را با دقت اجرا کند.

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر