ویروس کرونا؛ هنگ‌کنگ وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد

«کری لم» مدیر اجرایی منطقه اداری ویژه هنگ‌کنگ چین روز شنبه به دلیل شیوع ویروس ناشناخته از خانواده کرونا در شهرهای مختلف چین و چند کشور دیگر، در این منطقه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

ویروس کرونا؛ هنگ‌کنگ وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد

به گزارش مملکت‌آنلاین، اعلام وضعیت اضطراری در شرایطی صورت می‌گیرد که شمار مبتلایان به این ویروس که مشابه ابتلا به بیماری ذات‌الریه است به بیش از یک هزار و ۳۹۰ نفر در چین رسیده؛ کوچک‌ترین فرد مبتلا یک دختربچه دو ساله از اهالی استان گوانگ شی در جنوب غرب چین است.

اگرچه هنگ‌کنگ پیش‌تر نیز تدابیر لازم را برای مقابله با شیوع گسترده ویروس اتخاذ کرده بود اما حالا با این اعلام بالاترین سطح هشدار و وضعیت اضطراری در این منطقه در نظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش‌های موجود تمامی مدرسه‌ها، مهدهای کودک و مراکز آموزش‌وپرورش در منطقه هنگ‌کنگ دست‌کم تا روز ۱۷ فوریه بسته خواهد بود.

خانم لام افزود که ماراتن استاندارد چارتر هنگ‌کنگ و همچنین کلیه پروازها از شهر ووهان اصلی‌ترین منطقه شیوع ویروس اسرارآمیز در مرکز چین به این منطقه تا اطلاع بعدی لغو شده است. قرار است به‌زودی نشستی با حضور رئیس این منطقه و تمام مسئولان بلندپایه برای اتخاذ تدابیر و تصمیمات راهبردی برای مقابله گسترده با شیوع بیماری و جلوگیری از سرایت ویروس به نقاط مختلف هنگ‌کنگ برگزار شود.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که تنها یک هفته قبل بسیاری از مردم در هنگ‌کنگ به دولت انتقاد کرده بودند که در مورد جلوگیری از شیوع ویروس اقدامات مناسبی صورت نداده است.

تا روز جمعه شمار مبتلایان به این ویروس در هنگ‌کنگ که همگی از شهر ووهان به این منطقه سفر کرده‌اند به ۵ نفر رسید.

قرار بود دو ماراتن هنگ‌کنگ روزهای ۸ و ۹ فوریه برگزار شود که به دلیل خطر شیوع گسترده ویروس این مسابقات لغو شده و به ۷۰هزار شرکت‌کننده‌ای که برای آن ثبت‌نام کرده بودند اطلاع‌رسانی شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر