وزیر کشور سابق کویت به ۱۴ سال زندان محکوم شد / جرم: اختلاس

وزیر کشور سابق کویت به اتهام اختلاس در هزینه‌های وزارتخانه‌های کشور و دفاع به ۱۴ سال زندان محکوم شد.

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از الشرق الاوسط، دادگاه ویژه وزرا در کویت، الشیخ طلال خالد، وزیر کشور سابق را به اتهام اختلاس در هزینه‌های وزارت دفاع و کشور به ۱۴ سال زندان محکوم و وی را به بازگرداندن مبلغی در حدود ۱۰ میلیون دینار و پرداخت جریمه‌ای معادل ۲۰ میلیون دینار ملزم کرد.

در حکم مربوط به پرونده اول که به هزینه‌های وزارت دفاع مرتبط است و در آن وزیر سابق و یک فرد خارجی متهم بودند، دادگاه وزیر کشور سابق را به ۷ سال زندان، بازگرداندن مبلغ ۵۰۰ هزار دینار، پرداخت جریمه یک میلیون دینار و عزل از سمت‌های دولتی محکوم کرد.

این دادگاه، همچنین متهم دوم را به ۴ سال زندان، پرداخت جریمه ۲۹۴ هزار دینار و تبعید از کشور پس از اجرای حکم محکوم کرد.

این منبع افزود: در پرونده دوم که به هزینه‌های وزارت کشور کویت مرتبط است، الشیخ طلال خالد به ۷ سال زندان با اعمال شاقه و پرداخت ۹ میلیون دینار ملزم شد.

همچنین دادگاه وی را به پرداخت جریمه‌ای معادل ۱۹ میلیون دینار و مصادره خودروهای مرتبط با این پرونده محکوم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر