انگلیس و آمریکا درباره کاهش دیپلماتیک تنش‌ها در منطقه گفت‌وگو کردند

وزیر امور خارجه انگلیس گفت؛ درباره ضرورت کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و پیدا کردن راه حل دیپلماتیک برای حرکت به سمت جلو با همتای آمریکایی خود تبادل نظر کرده است.

انگلیس و آمریکا درباره کاهش دیپلماتیک تنش‌ها در منطقه گفت‌وگو کردند

به گزارش مملکت‌آنلاین، «دومینیک راب» که در آستانه برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا برای نجات برجام به واشنگتن سفر کرده، در توییتر نوشت: دیروز گفت‌وگوهایی سودمندی را با مایک پمپئو (وزیر امور خارجه آمریکا) درباره ایران و مجموعه‌ای از مسائل دو جانبه داشتم.

وی با تکرار موضع انگلیس در دفاع از اقدام تروریستی واشنگتن برای به شهادت رسانیدن سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی افزود: انگلیس حق آمریکا برای دفاع از خود و تهدید جدی ایران در منطقه را به رسمیت می‌شناسد.

وزیر امور خارجه انگلیس دیروز به منظور گفت‌وگو با مقام‌های آمریکایی درباره کاهش تنش‌ها در منطقه و پیدا کردن راه‌حل دیپلماتیک برای نجات برجام وارد واشنگتن شد.
او تاکنون با شماری از مقام‌های ارشد کنگره درباره تحولات بین‌المللی از جمله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرده است.
تنش‌ها میان ایران و آمریکا در روزهای اخیر پس از آن بالا گرفت که سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در واکنش به این اقدام ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.
دولت انگلیس حمله انتقام جویانه ایران علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا را محکوم، اما اعلام کرده که نسبت به مشروعیت اقدام نظامی واشنگتن اظهار نظر نمی‌کند. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دیروز بدون اشاره به تاریخ جنایت‌های آمریکا در منطقه مدعی شد که ترور فرمانده ایرانی قابل توجیه است.

منبع: مهر

ارسال نظر