ترامپ: رئیس‌جمهور شوم، جنگ اوکراین تمام می‌شود

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به این‌که جو بایدن با ارسال تسلیحات به کشورهای دیگر، جهان را به سوی جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد، وعده داد به محض این‌که رئیس‌جمهور شود، جنگ اوکراین متوقف شود.

ترامپ: رئیس‌جمهور شوم، جنگ اوکراین تمام می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا شب گذشته (شنبه) در گردهمایی ملی حزب لیبرترین در «واشنگتن دی سی» وعده داد در صورتیکه در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ پیروز شود، فوراً جنگ اوکراین را متوقف خواهد کرد.

طبق گزارش راشاتودی، وی تأکید کرد که ایالات متحده با «تأمین بودجه جنگ‌های مردمان کشور‌های دیگر»، احتمال جنگ جهانی را افزایش می‌دهد.

ترامپ تصریح کرد که تحت ریاست‌جمهوری جوبایدن، ایالات متحده به یک «کشور شکست خورده» تبدیل شده است و وعده داد اگر مجدداً موفق به ورود به کاخ سفید شود، «صلح و ثبات» را احیا خواهد کرد.

وی در خصوص پایان جنگ اوکراین گفت «قبل از اینکه حتی وارد دفتر ریاست‌جمهوری شود، درست پس از آنکه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود، جنگ هولناک بین روسیه و اوکراین را رفع می‌کنم تا از تخصیص صد‌ها میلیارد دلاری که برای نبرد با جنگ‌های مردمان دیگر هزینه می‌شود رها شویم و بتوانیم فوراً جان هزاران نفر را نجات دهیم».

رئیس‌جمهور پیشین جمهوری‌خواه آمریکا و رقیب انتخاباتی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۴، گفت «من متعهد به احیای صلح و ثبات و متوقف کردن پیشروی جو بایدن به سمت جنگ جهانی سوم هستم».

ترامپ هشدار داد که به واسطه «تسلیحات گسترده»، احتمال یک جنگ جهانی وجود دارد که «شبیه دیگر جنگ‌ها نیست» و مدعی شد که او تنها کسی است که می‌تواند این جنگ را متوقف کند.

گرچه ترامپ توضیح نداد که چه طرحی برای پایان دادن به جنگ اوکراین دارد، اما قبلاً به نخست‌وزیر مجارستان ویکتور اوربان گفت که «طرح مفصلی» برای متوقف کردن جنگ اوکراین دارد و مدعی شده بود «ظرف ۲۴ ساعت» جنگ اوکراین را متوقف می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر