بانک جهانی: یک چهارم مردم سوریه در فقر شدید زندگی می‌کنند

هشتمین دوره کنفرانس بروکسل با عنوان حمایت از آینده سوریه و منطقه در حالی قرار است روز دوشنبه به دعوت اتحادیه اروپا برگزار شود که طبق آمارهای بانک جهانی بیش از یک چهارم مردم سوریه در فقر شدید به سر می‌برند.

بانک جهانی: یک چهارم مردم سوریه در فقر شدید زندگی می‌کنند

به گزارش مملکت آنلاین، هشتمین دوره کنفرانس بروکسل قرار است به منظور بسیج تلاش های بشردوستانه برای پاسخ و همراهی با بحران سوریه روز دوشنبه برگزار شود در حالیکه بانک جهانی در گزارش اخیر خود تصریح کرده است، بیش از یک چهارم مردم سوریه، ۱۳ سال بعد از درگیری های ویرانگر که منجر به بحران های اقتصادی پی در پی شده است؛ در فقر شدید به سر می برند و میلیون ها نفر از ساکنان این کشور قادر به تامین نیازهای اولیه خود نیستند.

به گزارش فرانس ۲۴، بانک جهانی در دو گزارش اخیر خود تصریح کرده است، بیش از یک دهه درگیری منجر به وخامت قابل توجه آسایش و رفاه خانواده‌های سوری شده است  به گونه ای که ۲۷ درصد سوری‌ها یا حدود ۵.۷ میلیون نفر از آنها ، در فقر شدید زندگی می کنند.

در این گزارش افزون بر پیامدهای جنگ، به همه گیری کرونا، تاثیرات حمله روسیه به اوکراین، تاثیرات ویرانگر زمین لرزه فوریه ۲۰۲۳ که به کشته شدن ۶ هزار نفر منجر شد و همچنین بحران مالی که از سال ۲۰۱۹ گریبانگیر لبنان، اشاره شده است چرا که بسیاری از سوری ها پولهای خود را در بانکهای لبنان به ودیعه می گذاشته اند.

در این گزارش ها هشدار داده شده است که فقدان بودجه و محدود بودن کمک‌های بشردوستانه به سوریه، به کاهش توانمندی خانواده ها برای تامین نیازهای اولیه با توجه به افزایش قیمت ها و کاهش خدمات و متعاقب آن بالا رفتن نرخ بیکاری منجر شده است.

این در حالی است که بر اساس گزارش سازمان ملل، تنها شش درصد از بودجه لازم برای طرح پاسخگویی به نیازهای بشردوستانه در سوریه برای سال ۲۰۲۴ تامین شد در حالیکه رقم مورد نیاز بیش از چهار میلیارد دلار تخمین زده شده است.

در گزارش های بانک جهانی پیش بینی شده است میزان تورم در سال ۲۰۲۴ به دلیل اثرات کاهش ارزش پول سوریه و همچنین تداوم کسری تراز ارزهای خارجی و احتمال کاهش بیشتر یارانه های مواد غذایی و سوخت بالا بماند.

انتهای پیام/

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر