وزیر دفاع، رئیس جمهور شد

وزیر دفاع اندونزی رسما پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام شد و ظرف دو هفته کابینه خود را معرفی می‌کند.

وزیر دفاع، رئیس جمهور شد

به گزارش مملکت آنلاین، پرابوو سوبیانتو، وزیر دفاع اندونزی روز چهارشنبه با غلبه بر رقبای انتخاباتی خود که دو فرماندار سابق هستند و قول داده‌اند که نتیجه رای‌گیری فوریه را در دادگاه به دلیل تخلفات ادعا شده به چالش بکشند، پیروز انتخابات ریاست جمهوری در سومین دموکراسی بزرگ جهان اعلام شد.

سوبیانتو که در دوران دیکتاتوری گذشته متهم به سوء‌استفاده از موقعیت خود بود و پسر رئیس جمهور مستعفی محبوب را به عنوان معاون خود انتخاب کرد، ۵۸.۶ درصد آرا را به دست آورد. کمیسیون عمومی انتخابات گفت که آنیس باسودان، فرماندار سابق جاکارتا ۲۴.۹ درصد و گانجار پرانوو، فرماندار سابق جاوا مرکزی ۱۶.۵ درصد آرا را کسب کردند. این سازمان فرم‌های جدول‌بندی مراکز رای‌گیری را در وب‌سایت خود منتشر کرد که امکان تأیید مستقل آن را فراهم می‌کند.

سوبیانتو در یک کنفرانس خبری پس از پیروزی در انتخابات با بیان اینکه «به تمام کسانی که در رای‌گیری انتخاب‌های متفاوتی داشته‌اند، احترام خواهد گذاشت» گفت: ما از همه مردم اندونزی می‌خواهیم که با هم به آینده نگاه کنند. ما باید متحد شویم و دست به دست هم دهیم زیرا چالش‌های ما به عنوان یک ملت بسیار بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی پیام‌های تبریکی از دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی و همچنین دولت‌های چین، روسیه، فرانسه، هلند و انگلیس دریافت کرد که همگی تمایل خود را برای همکاری با دولت جدید او ابراز کرده‌اند. رئیس‌جمهور جدید اندونزی کار خود را در بیستم اکتبر آغاز می‌کند و باید ظرف دو هفته کابینه را اعلام کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر