تمدید وضعیت اضطراری ملی آمریکا علیه ونزوئلا

دولت آمریکا «وضعیت اضطراری ملی» در مورد ونزوئلا که تحریم‌ها و محدودیت‌های صدور ویزا علیه مقام‌های ارشد اطلاعاتی و امنیتی این کشور را حفظ می‌کند، برای یک سال دیگر تمدید کرد.

تمدید وضعیت اضطراری ملی آمریکا علیه ونزوئلا

به گزارش مملکت آنلاین از خبرگزاری ائوروپا پرس، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا با ارسال نامه‌ای به کنگره، فرمان «وضعیت اضطراری ملی» در مورد ونزوئلا را با تکرار این ادعا که این کشور آمریکای لاتین «همچنان نشان‌دهنده یک تهدید غیر عادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی و خارجی ایالات متحده است»، برای یک سال دیگر تمدید کرد.

در نامه بایدن با اشاره به ادامه رویکرد ایالات متحده در مورد کاراکاس آمده است: به همین دلیل تشخیص داده‌ام که لازم است وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در فرمان اجرایی ۱۳۶۹۲ در خصوص وضعیت ونزوئلا ادامه یابد.

از زمان اعلام وضعیت اضطراری ملی در مورد ونزوئلا در هشتم مارس ۲۰۱۵ و در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، که تحریم‌ها و محدودیت‌های صدور ویزا برای مقام‌های ارشد اطلاعاتی و امنیتی ونزوئلا را در نظر گرفته است، دولت آمریکا این فرمان را به طور سیستماتیک هر سال تمدید می‌کند.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا به تازگی (اول مارس/ ۱۱ اسفند) در چارچوب اجلاس سران جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) گفت: ونزوئلا در هشت سال گذشته با بیش از ۹۳۰ اقدام قهری و یکجانبه و تحریم علیه اقتصاد، مردم و جامعه مواجه شده است.

واشنگتن و کاراکاس در ماه‌های اخیر، گام‌هایی در راستای نزدیک کردن روابط برداشتند که به کاهش برخی تحریم‌ها در بخش نفت منجر شد.

با این حال، در هفته‌های اخیر به دلیل آنچه مخالفان دولت ونزوئلا به عنوان نقض توافق‌نامه باربادوس از جمله رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نامزد مخالفان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ توصیف کردند، روند بهبود وضعیت روابط متوقف شده است.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در واکنش به هشدارهای آمریکا اطمینان داده است که صنعت انرژی این کشور می‌تواند «با یا بدون» تحمیل اقدامات یکجانبه و تحریم‌ها از سوی آمریکا، پیشرفت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر