عربستان، قرارداد اجرای شیرین‌سازی آب در امارات را امضا کرد

عربستان سعودی قراردادهایی به ارزش ۷۳۸ میلیون دلار برای تامین مالی پروژه شیرین‌سازی آب در امارات متحده عربی امضا کرد.

عربستان، قرارداد اجرای شیرین‌سازی آب در امارات را امضا کرد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از الشرق الاوسط، شرکت عربستانی «أکوا پاور» از امضای قرارداد با گروهی از بانک های داخلی و بین‌المللی به ارزش ۲.۸ میلیارد ریال سعودی معادل۷۳۹.۹۷ میلیون دلار، به منظور تامین هزینه های پروژه «حصیان» در زمینه شیرین سازی آب در امارات برای بازه زمانی دراز مدت بیش از ۳۲ سال خبر داد.

 اکوا پاور با انتشار بیانیه ای در بازار بورس اوراق بهادر عربستان، اعلام کرد  هزینه سرمایه گذاری در  این پروژه  که سهم عربستان ۲۰.۴ درصد است، بالغ بر  ۳.۴۴۸ میلیارد ریال سعودی و قریب به ۹۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

در این بیانیه تصریح شده است، بانکهای «استاندارد چارترد»، «ام یو اف جی»،«بانک ملی دبی در امارات»، «بانک توسعه کره»، «بانک تجارت دبی و  ابوظبی»، «بانک ساختمانی چین»، «بانک کشاورزی چین»، «شرکت سرمایه گذاری نفت عربی»، بانک سومیتومو تراست»، «بانک صنعت و تجارت چین»،«بانک بوبیان » و «بانک صادرات و واردات عربستان سعودی» در تامین مالی این طرح شرکت دارند.

در این بیانیه با اشاره به امضای قراردادهای تامین هزینه توسط شرکت آب حصیان، تاکید شده است ظرفیت تولید آب شیرین این پروژه به میزان ۸۱۸ هزار و ۲۸۰ متر مکعب در روز خواهد بود.

در همین رابطه، بانک صادرات-واردات عربستان سعودی اعلام کرد که برای تامین مالی پروژه مجتمع حصیان یک قرارداد مالی با اکوا پاور به ارزش ۷۵ میلیون دلار امضا کرده است.

گفتنی است این بانک در پستی در پایگاه اجتماعی ایکس اعلام کرد که هدف از تامین مالی این طرح، مشارکت عربستان در پروژه‌های بین‌المللی و تقویت توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد انگیزه و تحرک برای شرکت در پروژه‌های سازگار با اصول توسعه پایدار عنوان شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر