سوئیس، کنفرانس صلح اوکراین را در سطح عالی "تا تابستان" آینده برگزار می‌کند

وزیر امور خارجه سوئیس در دومین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین، روز جمعه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که قصد دارد یک کنفرانس صلح اوکراین را در سطح عالی "تا تابستان" آینده برگزار کند.

سوئیس، کنفرانس صلح اوکراین را در سطح عالی "تا تابستان" آینده برگزار می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از سازمان ملل، اوکراین به دنبال جلب حمایت از طرح صلح ۱۰ ماده‌ای ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور در میان نشانه‌هایی از خستگی آن از جنگ است و جنگ اسرائیل و گروههای مقاومت فلسطینی در غزه به کانون توجه جهانی تبدیل شده است.

 ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «بنا به درخواست اوکراین، ما قصد داریم تا تابستان کنفرانسی در سطح عالی درباره صلح در اوکراین ترتیب دهیم تا برای رسیدن به هدف مشترکمان با هم همکاری کنیم.»

طرح صلح زلنسکی احیای تمامیت ارضی اوکراین، خروج تمامی نیروهای روسیه، حفاظت از منابع غذایی و انرژی، ایمنی هسته ای و آزادی تمامی اسیران جنگی را در نظر گرفته است.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اگر همه ما یک موضع اصولی داشته باشیم و با هم عمل کنیم، روسیه نمی تواند صدای اکثریت جهانی را نادیده بگیرد. فرمول صلح، دقیقاً نشان دهنده چنین فرصتی است.

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفت: نباید زمان را برای طرح های بیهوده اوکراین برای مذاکره بر اساس فرمول صلح زلنسکی تلف کرد.

سفیر دولت ولادیمیر پوتین در سازمان ملل افزود: «این طرح فقط یک اولتیماتوم به روسیه و تلاش برای جذب هرچه بیشتر کشورها به جلسات بی پایان در مورد این پروژه خیالی است.»

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: «نباید به مردم اوکراین نشان دهیم که خسته شده ایم. اوکراینی‌ها نمی‌توانند خستگی را تحمل کنند و روی ما حساب می‌کنند.»

ارشدترین دیپلمات آمریکا در سازمان ملل و عضو کابینه جو بایدن افزود: «برای دفاع از منشور ملل متحد و محکوم کردن کسانی که آن را نقض می کنند، برای مقاومت در برابر تفرقه و خستگی، برای دیپلماسی، برای گفتگو و صلح عادلانه و پایدار باید به حمایت از اوکراین ادامه دهیم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر