زلنسکی به آلمان و فرانسه می‌رود

رییس‌جمهور اوکراین برای دیدار و گفت‌وگو با همتایان خود در آلمان و فرانسه فردا جمعه به این دو کشور سفر خواهد کرد.

زلنسکی به آلمان و فرانسه می‌رود

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از اینترفکس، دفتر مطبوعاتی ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که زلنسکی برای دیدار و گفت‌وگو با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، و امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه فردا جمعه راهی این دو کشور خواهد شد.

پیش از این منابع آگاه در گفت‌وگو با «بلومبرگ» اعلام کردند ولودیمیر زلنسکی برای دریافت کمک‌های بیشتر اواخر این هفته به برلین، مونیخ و پاریس سفر خواهد کرد. این دومین سفر رییس‌جمهور اوکراین به اروپای غربی از آغاز عملیات نظامی روسیه خواهد بود.

به گفته این منابع آگاه زلنسکی احتمالا در دیدارهای احتمالی با سران اتحادیه اروپا برای مذاکره درباره تضمین‌های امنتیی تلاش خواهد کرد.

هفته پیش نشریه پولیتیکو در گزارشی تحلیلی درباره وضعیت دولت و ارتش اوکراین در میدان‌های نبرد اعلام کرد که کمک۵۰ میلیارد یورویی اخیر اتحادیه اروپا مشکلی را در اوکراین حل نخواهد کرد.

به نوشته این نشریه شکاف بودجه کی‌یف تنها در سال جاری بیش از ۴۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود و بسته کمکی اختصاص یافته تا سال ۲۰۲۷ تمدید خواهد شد. آن‌گونه که پولیتیکو گزارش داده بانک جهانی تخمین می زند که نیازهای بلندمدت بهبود وضعیت اوکراین بالغ بر ۴۱۱ میلیارد دلار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر