پاکستن حادثه سراوان را به دشمنان مشترک با ایران نسبت داد

وزیر خارجه پاکستان کشته شدن ۹ تن از اتباع این کشور در ایران را تلاشی از سوی دشمنان مشترک این دو کشور برای برهم زدن روابط تهران و اسلام‌آباد قلمداد کرد.

پاکستن حادثه سراوان را به دشمنان مشترک با ایران نسبت داد

به گزارش مملکت آنلاین، جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه پاکستان روز شنبه در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت: از کشته شدن اتباع پاکستانی در ایران طی حمله تروریستی ناراحت گشته‌ام. این حمله شنیع تلاشی برای برهم زدن روابط ایران و پاکستان توسط دشمنان مشترک است.

جیلانی در ادامه ضمن ابراز تسلیت به خانواده قربانیان از دولت ایران خواست تا در این زمینه اقداماتی انجام دهد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ساعاتی پیش با بیان خبر کشته شدن اتباع پاکستانی در ایران گفت: در پی حادثه ناگواری که صبح روز گذشته ،۷ بهمن در منطقه سیرکان سراوان رخ داد در پیگیری موضوع از پلیس؛ بلافاصله ماموران در محل حادثه حضور پیدا کرده و موضوع بررسی شد. در این حادثه ۹ تن از اتباع پاکستانی سیرکان سراوان به دست افراد مسلح ناشناس کشته و سه تن زخمی شدند.

مرحمتی افزود: به گفته‌ مجروحان این حادثه؛ سه فرد مسلح پس از حضور در محل سکونت آن‌ها اقدام به تیراندازی به سمت این اتباع خارجی کرده و با کشتن نه نفر و زخمی کردن سه تن دیگر از محل فراری شدند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با محکوم کردن این اقدام تروریستی ادامه داد: ضمن همدردی با خانواده‌ی این جانباختگان و مردم پاکستان، جزییات حادثه بررسی و همه عوامل آن شناسایی خواهند شد.

مرحمتی در انتها تاکید کرد: دستگاه‌های قضایی، امنیتی و اطلاعاتی سیستان و بلوچستان، قطعا برخورد قاطعی با عوامل ناامنی در استان خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر