رقیب ترامپ کنار کشید

ران دیسانتیس فرماندار ایالت فلوریدا از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار کشید و از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان حمایت کرد.

رقیب ترامپ کنار کشید

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، دیسانتیس جمهوریخواه یکشنبه شب با انتشار ویدویویی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن انتقاد از «نیکی هیلی» رقیب ترامپ گفت: بر من آشکار است که اکثریت رای‌دهندگان در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواهان می‌خواهند به دونالد ترامپ فرصت دوباره‌ای بدهند.

کناره‌گیری دیسانتیس در حالی است که وی در انتخابات مقدماتی آیووا نتوانست انتظارات را برآورده کند و در انتخابات مقدماتی ایالت نیوهمپشایر که هفته جاری برگزار می‌شود، شانس چندانی نداشت.

دیسانتیس ۴۵ ساله در حالی وارد مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده بود که نسبت به ترامپ شانس بالایی داشت و نظرسنجی‌های اولیه نشان می‌داد که وی در مقابل ترامپ از جایگاه بهتری برخوردار است.

دیسانتیس و متحدانش توانسته بودند حدود یکصد میلیون دلار کمک انتخاباتی جذب کنند. او در بسیاری از مسائلی مانند سقط جنین و آموزش موضوعات نژادی و جنسیتی در مدارس که برای محافظه‌کاران اهمیت دارد، نظر رای‌دهندگان را جلب کند.

وی دیدگاهی منفی نسبت به همکاری پکن، تهران و مسکو داشت و مدعی شده بود که پکن با حمایت از ایران و روسیه در درگیری‌های منطقه نقش دارد.

دسانتیس همچنین گفته بود که اگر رئیس جمهوری شود، قصد دارد سیاست خارجی آمریکا را به سمت منطقه هند و اقیانوس آرام تغییر دهد.

وی استفاده از «قدرت سخت» را برای بازدارندگی چین در حمله به تایوان را خواستار شد و وعده داد تا پایان دوره اول ریاست جمهوری اش تعداد کشتی های ناوگان دریایی آمریکا را به ۳۵۵ فروند افزایش دهد و تا پایان دوره دوم ریاست جمهوری‌اش این تعداد را به ۳۸۵ کشتی برساند و در مسیر ایجاد ناوگانی با برخورداری از ۶۰۰ کشتی تا ۲۰ سال آینده حرکت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر