دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار کاهش تنش‌ها بین ایران و پاکستان شد

دبیرکل سازمان ملل متحد در پی درگیری‌ها و حوادث مرزی میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از دو کشور خواست حداکثر خویشتنداری را را برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها بکار گیرند.

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از سازمان ملل، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به شدت نگران حملات متقابل نظامی اخیر میان ایران و پاکستان است که بر اساس گزارش‌ها تلفاتی را به دو طرف وارد کرده است.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل از هر دو کشور می‌خواهد تا حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها به کار گیرند.

دوجاریک گفت: دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که همه نگرانی‌های امنیتی بین دو کشور باید از راه‌های مسالمت‌آمیز، از طریق گفتگو و همکاری، مطابق با اصول حاکمیت، تمامیت ارضی و روابط حسن همجواری برطرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر