۱۰ کشته و زخمی در حملات موشکی سپاه پاسداران به اربیل

دستگاه امنیتی اقلیم کردستان عراق بامداد سه شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به اربیل ۴ نفر کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

۱۰ کشته و زخمی در حملات موشکی سپاه پاسداران به اربیل

به گزارش مملکت آنلاین ، رسانه‌های محلی گزارش دادند: کشته شدگان از خانواده پیشرو دیزه‌ای، سرمایه گذار کرد و مالک پروژه‌های بزرگ ساختمان سازی امپالا در کردستان و دیگر اماکن عراق است.

«مشعان الجبوری» همسایه پیشرو دزه‌ای در این باره گفته که وی به همراه شماری از اعضای خانواده‌اش در حمله موشکی سپاه به قصر نیمه ساخت وی که در مجاورت منزل من در مسیر ییلاق صلاح الدین قرار داشته کشته شده است.

صابرین نیوز نیز در معرفی دزه‌ای نوشت که وی نزدیک به خانواده بارزانی و شریک تجاری رژیم صهیونیستی بوده که در حمله موشکی به مقر موساد در شمال عراق کشته شده است.

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق به هویت کشته و زخمی‌های این حمله هیچ اشاره‌ای نکرده است.

اقلیم کردستان عراق خواستار احترام کشور‌های منطقه به حاکمیت ارضی یکدیگر شد

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق نیز در بیانیه ای از کشور‌های منطقه خواست که به حاکمیت ارضی یکدیگر احترام بگذارند.

به نقل از تارنمای شبکه کردی روداو، در بیانیه این شورا آمده است: ساعت ۲۳.۳۰ دقیقه دوشنبه شب، سپاه پاسداران ایران چندین منطقه در اربیل را با موشک بالستیک هدف قرار داد.سپاه پاسداران گفته است که برخی از مواضع گروه‌های تروریستی مخالف ایران را هدف قرار داده است.

در ادامه بیانیه شورای امنیت اقلیم کردستان عراق ادعا شده است: اربیل منطقه باثباتی است که هیچ زمانی منشأ تهدید برای هیچ کشوری نبوده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد امروز سه شنبه در اطلاعیه‌ای از انهدام محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه با موشک‌های بالستیک خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر