مراسم ۱۰ روزه عروسی مجلل شاهزاده برونئی برگزار شد + ویدئو

مراسم عروسی ده روزه شاهزاده برونئی یکی از ثروتمند ترین های دنیا برگزار شد.

مراسم ۱۰ روزه عروسی مجلل شاهزاده برونئی برگزار شد + ویدئو

به گزارش مملکت آنلاین، یورونیوز نوشت: این شاهزاده ۳۲ ساله که زمانی به عنوان یکی از واجد شرایط ترین مجردان آسیا شناخته می شد، در مراسمی که از ۷ ژانویه آغاز شد با آنیشا روسنا عیسی-کالبیک، ۲۹ ساله ازدواج کرد. مراسم عقد آنها روز پنجشنبه در مسجد جامع در پایتخت برونئی برگزار شد.

شاهزاده عبدالمتین برونئی، از چهره های سلطنتی آسیا، در یک مراسم عروسی مفصل ۱۰ روزه با نامزد خود ازدواج کرد.

شاهزاده عبدالمتین چهارمین پسر و دهمین فرزند سلطان حسنال بُلکیا، یکی از ثروتمندترین مردان جهان است. عبدالمتین در ردیف ششم برای دستیابی به تاج و تخت قرار دارد، اما در سال‌های اخیر به دلیل حضور در مراسم دیپلماتیک در کنار پدرش شهرت یافته است.

همسر وی نوه مشاور ویژه سلطان برونئی است. وی مالک یک برند تجاری و یک بنگاه گردشگری است.

متین که چوگان بازی می کند و خلبان هلیکوپتر در نیروی هوایی سلطنتی برونئی است، ۲ و نیم میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

نقطه اوج جشن عروسی داخل کاخ سلطنتی در بندر سری بگاوان با حضور شخصیت‌های بین‌المللی و خانواده سلطنتی برگزار شد. خبر این ازدواج در مهرماه سال ۲۰۲۳ اعلام شده بود.

ایندپندنت هم نوشت:  طی این مراسم مالایی و برونئی که اکنون صدها سال است انجام می‌شود، داماد و عروس آینده با خمیر پودری که اعضای نزدیک خانواده به دستانشان می‌مالند، برکت می‌گیرند. این خمیر از آرد برنج رنگی و روغن‌های معطر تهیه می‌شود و این مراسم نمادی از باروری و ثروت است.

تصاویر مراسم پودر‌زنی که به‌طور جداگانه برای عروس و داماد برگزار شد، این زوج را با لباس قرمز هماهنگ نشان می‌داد.

شاهزاده متین اولین کسی بود که با پوشیدن لباس عروسی سنتی و جلیقه سلطنتی خود وارد مراسم شد. این مراسم با رژه ۴۰ سرباز نیزه به دست و سپس شلیک ۱۷ توپ آغاز شد. سلطان و همسرش مراسم را آغاز کردند و خمیر پودر را کف دست شاهزاده متین و پس از آن بقیه اعضای خانواده گذاشتند. سپس شاهزاده متین محل را به اتفاق همراهانش ترک کرد، و عروس آینده جای او را گرفت و مراسم برای او تکرار شد.

شاهزاده متین و روزنا به‌طور رسمی در یک مراسم مذهبی در روز پنجشنبه ۱۱ ژانویه، پنجمین روز جشن، عقد کردند. سپس تعدادی مراسم دیگر برگزار خواهد شد که با جشن عروسی سلطنتی در روز یکشنبه ۱۴ ژانویه، به پایان می‌رسد.

روز بعد یک ضیافت سلطنتی پر زرق و برق برگزار می‌شود که انتظار می‌رود مهمانانی از سراسر جهان در آن شرکت کنند.

گفته می‌شود که نام شاهزاده و شاهدخت ولز از بریتانیا و همچنین ولیعهد اردن، شاهزاده حسین و امیره رجوه -که شاهزاده متین در مراسم عروسی آن‌ها حضور داشت- در فهرست مهمانان به چشم می‌خورد

انتهای پیام/

 

ارسال نظر