حمله روسیه با ۱۵۸ موشک به پایتخت اوکراین: از تخریب یک ایستگاه مترو تا ۱۲ کشته

مقامات و رسانه‌های اوکراین از وقوع چندین انفجار در نقاط مختلف این کشور خبر دادند، از جمله حمله هوایی به پایتخت.

حمله روسیه با ۱۵۸ موشک به پایتخت اوکراین: از تخریب یک ایستگاه مترو تا ۱۲ کشته

به گزارش مملکت آنلاین، در پی به صدا در آمدن آژیر هشدار حمله هوایی، چندین صدای انفجار در مناطق مختلف اوکراین به گوش رسید.

بر اساس اعلام مقامات اوکراین، روسیه با ۱۵۸ موشک و پهپاد مناطق مختلف اوکراین را هدف قرار داد که ۱۲ کشته هم برجای گذاشته است.

شهردار کی‌یف اعلام کرد که ظرف مدت یک ساعت، دو انفجار روی داده است. او کمی بعد گفت که این انفجارها به یک انبار و یکی از ایستگاه‌های مترو که به عنوان پناهگاه استفاده می‌شد، آسیب زده‌اند.

این مقام اوکراینی در کانال تلگرامی خود خطاب به شهروندان نوشت: سامانه‌های پدافند هوایی درگیر شده‌اند؛ در پناهگاه بمانید.

شهردار «لویو» نیز در پی به صدا در آمدن آژیر خطر حمله هوایی، اعلام کرد که این شهر مورد اصابت موشک‌ قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، یک رسانه اوکراینی به نقل از شهردار لویو نوشت: از دو حمله هوایی در لویو مطلع شدیم. منتظر دریافت اطلاعات بیشتر از دستگاه‌های اجرایی هستیم.

علاوه بر کی‌یف و لویو، صدای انفجار از دیگر مناطق اوکراین از جمله دنیپروپتروفسک، خارکیف، اودسا، سومی، خملنیتسکیی و ترنوپیل هم به گوش رسید.

این حملات شبانه، چند روز پس از آن انجام شده که اوکراین به یک کشتی جنگی روسیه در بندر فئودوسیا در شبه‌جزیره کریمه حمله کرد.

یوری ایحنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: «روسیه از موشک‌های مافوق صوت، کروز و بالستیک از جمله نوع ایکس۲۲ استفاده کرد که رهگیری آنها بسیار سخت است.»

این حملات یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از آمریکا بابت آخرین بسته کمک نظامی ۲۵۰ میلیون دلاری که شامل مهمات دفاع هوایی بود، تشکر کرد.

آندری یرماک، معاون رئیس جمهور اوکراین در اپلیکیشن تلگرام نوشت: «ما هر کاری برای تقویت دفاع هوایی خود انجام می‌دهیم. اما جهان باید ببیند که ما به حمایت و قدرت بیشتری نیاز داریم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر