نتایج انتخابات مصر فردا مشخص می‌شود

ستاد انتخابات در مصر تصمیم گرفت نتایج انتخابات ریاست جمهوری را فردا دوشنبه اعلام کند.

نتایج انتخابات مصر فردا مشخص می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، ستاد انتخابات مصر تصمیم گرفت نتایج انتخابات ریاست جمهوری را فردا دوشنبه اعلام کند، زیرا نامزد‌ها یا نمایندگان آن‌ها در خصوص تصمیمات صادر شده از سوی کمیته‌ها در مورد برگه‌های رای هیچ اعتراضی نکرده اند.

نشست خبری رئیس ستاد انتخابات مصر با توجه به موارد فوق الذکر دقیقاً ساعت دو بعد از ظهر فردا دوشنبه به وقت محلی در سالن کنفرانس شهر نصر جهت اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود. 

بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی هیأت ملی انتخابات مصر، انتخابات در روز‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲ دسامبر در داخل کشور برگزار شد و روند شمارش آرا در ۱۳ دسامبر به پایان رسید. نامزد‌های انتخابات از ۱۳ تا ۱۵ دسامبر مهلت داشتند تا به نتایج اعتراض کنند و نتیجه حداکثر تا ۱۸ دسامبر اعلام می‌شود.

در صورت برگزاری دور دوم، تبلیغات انتخاباتی از ۱۹ دسامبر از سر گرفته می‌شود و رأی گیری در خارج از مصر به مدت سه روز در روز‌های ۵ تا ۷ ژانویه و در داخل مصر از ۸ تا ۱۰ ژانویه برگزار و نتایج حداکثر تا تاریخ ۱۶ ژانویه اعلام خواهد شد. دوره ریاست جمهوری در مصر ۶ سال است و در سال ۲۰۱۹ از چهار سال به ۶ سال افزایش یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر