کره‌شمالی دو سفارتخانه دیگر خود را بست

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی امروز سه‌شنبه از بسته شدن نمایندگی‌های دیپلماتیک کره شمالی در سنگال و گینه خبر داد.

کره‌شمالی دو سفارتخانه دیگر خود را بست

به گزارش مملکت آنلاین از یونهاپ، کره شمالی در ماه‌های اخیر، سفارت های خود را در آنگولا، نپال، بنگلادش، اسپانیا و اوگاندا تعطیل کرده است. به گفته مقام کره‌ جنوبی، تعداد کل ماموریت های دیپلماتیک کره شمالی تا روز سه شنبه از ۵۳ به ۴۶ کاهش یافته است.

کره شمالی به ترتیب در سال های ۱۹۷۲ و ۱۹۶۹ با سنگال و گینه روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

این مقام مسئول به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های طولانی مدت جهانی به عنوان بزرگترین عامل تعطیلی‌های اخیر سفارت‌های پیونگ یانگ اشاره کرد.

وی گفت هنگ کنگ هم احتمالا در فهرست تعطیلی‌ها قرار دارد. رسانه های خارجی پیش‌تر گزارش داده بودند پیونگ یانگ سفارت خود در هنگ کنگ را تعطیل کرده است.

ماه گذشته، کره شمالی بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد در حال بستن و افتتاح نمایندگی های دیپلماتیک جدید «براساس تغییر محیط جهانی و سیاست دیپلماتیک ملی» است.

به گزارش یونهاپ، دیپلمات‌های سابق کره شمالی که به کره جنوبی فرار کرده‌اند، مدعی هستند که نمایندگی‌های دیپلماتیک کره شمالی به‌جای دریافت وجوه از پیونگ‌یانگ، از طریق تجارت غیرقانونی و فعالیت‌های تجاری، وجوهی برای عملیات‌ خود تأمین می‌کنند و حواله‌هایی به کشورشان ارسال می‌کنند.

وزارت اتحاد کره جنوبی که به امور بین کره‌ای رسیدگی می کند، تعطیلی‌های اخیر را نشانه آشکاری از اقتصاد متزلزل کره شمالی ارزیابی کرد که وضعیت آن در پی تحریم های جهانی به دلیل آزمایش های هسته ای و پرتاب موشک های دوربرد این کشور وخیم‌تر شده است.

کره شمالی تحت تحریم های تشدید شده سازمان ملل قرار گرفته است که از جمله خواستار ممنوعیت صادرات زغال سنگ و سایر منابع معدنی این کشور برای قطع دسترسی کره شمالی به ارز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر