طالبان: مشروعیت داریم

سرپرست وزارت خارجه طالبان، خواستار تعامل جهان با این حکومت شد و گفت: «افغانستان برای بحث در خصوص هرنوع موضوع بین‌المللی صلاحیت و مشروعیت دارد.»

طالبان: مشروعیت داریم

به گزارش مملکت آنلاین از طلوع نیوز، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با «رزا اوتونبایوا»، رییس یوناما درباره موضوعات گوناگون از جمله گزارش فریدون سنیرلی اوغلو، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان، گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره‌ وضعیت مهاجران اخراج‌شده از پاکستان، اقدامات طالبان و ضرورت رفع تحریم‌های اقتصادی علیه افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

امیرخان متقی در این دیدار خواستار تعامل جهان با طالبان از کانال های رسمی شد.

وی تصریح کرد: «افغانستان برای بحث در خصوص هرنوع موضوع بین‌المللی مرجعیت صلاحیت و مشروعیت دارد. کشورها و نهادهای جهانی باید از طریق کانال های رسمی با افغانستان تعامل کنند.»

به گزارش طلوع نیوز، یوناما نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان، در دیدار با سرپرست وزارت خارجه‌ درباره نیازهای افغانستانی‌های بازگشتی از پاکستان، گزارش هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان و ضرورت تامین حقوق زنان و دختران، از جمله دسترسی کامل آن‌ها به تحصیل و کار، گفت‌وگو کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر