ساکنین خارجی استانبول، ده برابر شده‌اند

بر اساس آمار مشترکین آب منتشر شده توسط شهرداری استانبول، این شهر طی هشت سال گذشته شاهد افزایش ده برابری در جمعیت ساکنان خارجی خود بوده است.

ساکنین خارجی استانبول، ده برابر شده‌اند

به گزارش مملکت آنلاین، مقامات اداره آب و فاضلاب استانبول (İSKİ) می‌گویند که حدود ۲.۵ میلیون تبعه خارجی اکنون در این شهر زندگی می‌کنند، تعدادی که استانبول را در جایگاه نهمین شهر پرجمعیت اروپا قرار می‌دهد

بوغرا گؤکچه، معاون شهرداری استانبول در یک پست در X (که قبلاً توییتر بود) فاش کرد که تعداد مشترکین خارجی در شهر از ۱۴۵ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ به ۲۵۶ هزار نفر در امسال افزایش یافته است. وی اظهار داشت که این اشتراک‌ها اغلب از سوی محله‌هایی است که در آن چندین خانوار با یکدیگر زندگی می‌کنند، و جمعیت آنها اغلب از ۱۰ نفر در هر خانه تجاوز می‌کند.

در همین حین، تحقیقات انجام شده توسط İSKİ ناهنجاری‌هایی را در درخواست‌های اقامت و تمدید زمان برای برخی از خارجی‌ها تحت حمایت موقت آشکار کرده است. گؤکچه افشا کرد که برخی افراد به طور تقلبی مدارک لازم برای درخواست‌های اقامت خود را به دست آورده‌اند، که منجر به ایجاد چندین قرارداد فعال برای یک خانوار واحد شده است.

در پاسخ، İSKİ اقدامات اصلاحی را آغاز کرد، گؤکچه گفت. اکنون اتباع خارجی ملزم هستند که آدرس اقامت خود را در همان مکانی ثبت کنند که قصد دارند قرارداد اشتراک آب را برقرار کنند. استثنائات فقط برای متقاضیانی که اسناد مالکیت املاک اصیل ارائه می‌دهند، اعمال می‌شود.

علاوه بر این، محدودیت‌هایی اعمال شده است که اتباع خارجی را به یک قرارداد اشتراک آب برای هر فرد محدود می‌کند

همچنین، قراردادهای غیرمسکونی متعلق به خارجی‌هایی که مشخص شده بود دارای چند اشتراک هستند، لغو شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر