کره جنوبی میزبان گردهمایی سالانه روسای سابق مجمع عمومی سازمان ملل شد

کیم هونگ کیو شهردار شهر گانگ نئونگ کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد این شهر واقع در ساحل شرقی کره جنوبی به عنوان میزبان نشست سال آینده شورای روسای مجامع عمومی سازمان ملل متحد (UNCPGA) و گردهمایی سالانه روسای سابق مجمع عمومی سازمان ملل (UNGA) انتخاب شده است.

کره جنوبی میزبان گردهمایی سالانه روسای سابق مجمع عمومی سازمان ملل شد

به گزارش مملکت آنلاین از خبرگزاری یونهاپ، کیم در یک کنفرانس خبری گفت: «گانگ نئونگ به عنوان میزبان نشست سال آتی شورای روسای مجامع عمومی سازمان ملل متحد در جریان نشست اخیر این مجمع در سئول تأیید شد.»

شورای روسای مجامع عمومی سازمان ملل متحد، یک نهاد مشورتی است که در سال ۱۹۹۷ راه اندازی شد و متشکل از ۲۹ نفر است که به عنوان روسای مجمع عمومی سازمان ملل خدمت کرده اند. این مجمع از فعالیت های سازمان ملل حمایت می کند و در مورد مسائل بین المللی بحث می کند. هان سونگ سو، نخست وزیر سابق کره جنوبی اکنون به عنوان رئیس این مجمع فعالیت دارد.

شهردار این شهر کره جنوبی گفت: نشست ۲۰۲۴ شورای روسای مجامع عمومی سازمان ملل متحد در گانگ نئونگ، واقع در ۱۶۳ کیلومتری شرق سئول، به مدت سه روز در ماه اکتبر برگزار خواهد شد و حدود ۱۰۰ شرکت کننده از جمله ۲۹ رئیس سابق UNGA، دبیر کل سازمان ملل و دیپلمات های بسیاری از کشورها در آن حضور خواهند داشت.»

کیم گفت، علاوه بر این، نشست های امنیت سایبری سازمان ملل متحد بین سپتامبر تا اکتبر سال آینده با شرکت حدود ۲۳۰ نفر از جمله کارشناسان ۵۰ کشور و هکرهای موسوم به کلاه سفید در گانگ نئونگ برگزار خواهد شد.

در نشست امنیت سایبری آتی، یک سمپوزیوم بین‌المللی امنیت سایبری و یک هکاتون بین‌المللی در پارک المپیک گانگ‌نئونگ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر