تایید آمادگی ۲۰۰۰ نیروی نظامی آمریکا برای اعزام فوری به سرزمین‌های اشغالی

یک مقام مطبوعاتی پنتاگون تأیید کرد که به دستور وزیر دفاع آمریکا، حدود ۲۰۰۰ تن از پرسنل نظامی این کشور برای اعزام فوری آماده می‌شوند.

تایید آمادگی ۲۰۰۰ نیروی نظامی آمریکا برای اعزام فوری به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش مملکت آنلاین، سابرینا سینگ، دستیار معاون مطبوعاتی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا حدود ۲۰۰۰ تن از کارکنان نظامی و طیفی از یگان‌ها را در حالت آماده‌باش برای اعزام قرار داد. این کار توانایی وزارت دفاع را در واکنش سریع به تحولات امنیتی خاورمیانه افزایش می‌دهد.

بر اساس این بیانیه، پنتاگون هنوز تصمیم مشخصی برای اعزام این نیروها نگرفته است.

سابرینا سینگ گفت: علاوه بر این، لوید آستین با تمدید مدت استقرار ناوگروه ضربتی «جرالد آر. فورد» در ناوگان ششم منطقه عملیاتی اروپا-آفریقا در نیروی دریایی آمریکا موافقت کرد. مدت مأموریت این ناوگروه ضربتی در حوزه مسئولیت ستاد فرماندهی اروپایی نیروی دریایی آمریکا روبه‌اتمام بود.

روز دوشنبه روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از چند مقام دفاعی ایالات متحده نوشت که وزارت دفاع این کشور به حدود ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی دستور داده تا در صورت نیاز به حمایت از رژیم صهیونیستی، آماده اعزام به سرزمین‌های اشغالی بوده و در ضمن ارائه مشاوره به نظامیان صهیونیست، از آن‌ها پشتیبانی پزشکی به عمل بیاورند.

به ادعای این مقامات، این سربازان آمریکایی برای رژیم صهیونیستی نخواهند جنگید و هیچ پیاده‌نظام آمریکایی در میان آن‌ها دیده نمی‌شود. وال‌استریت ژورنال به نقل از این منابع آمریکایی نوشت: در حال حاضر برخی از این سربازها در داخل خاورمیانه و بعضی در خارج این منطقه مستقر هستند، از جمله در اروپا.

انتهای پیام/

ارسال نظر