دولت کانادا: لبنان را ترک کنید

دولت کانادا از شهروندان این کشور خواست لبنان را ترک کنند.

دولت کانادا: لبنان را ترک کنید

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از رویترز، ملانی جولی وزیر خارجه کانادا پس از کمک اتاوا به تخلیه گروهی از کانادایی‌ها از کرانه باختری به اردن، گفت: شهروندان کانادا که در لبنان هستند باید تا زمانی که امکان خروج آنها از این کشور فراهم است، لبنان را ترک کنند زیرا خطرات امنیتی در منطقه در حال افزایش است.

وزیر خارجه کانادا در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: با ادامه گسترش بحران در نوار غزه، کرانه باختری و فلسطین اشغالی، وضعیت امنیتی در منطقه به‌طور فزاینده‌ای در حال بی‌ثبات شدن است.

جولی تاکید کرد: آن دسته از شهروندان کانادا که در لبنان بسر می‌برند باید تا زمانی که پروازهای تجاری در دسترس است، این کشور را ترک کنند.

به نوشته رویترز، پس از درگیری‌های اخیر میان حماس و (رژیم) اسرائیل، کانادا نیز مانند سایر کشورها در تلاش است تا شهروندان خود را که به صورت دائمی یا موقت در کشورهای منطقه بسر می‌برند، به سرعت از این کشورها خارج کند.

اوتاوا ۲ هواپیمای نظامی را برای انتقال افرادی که برای خروج از فلسطین اشغالی درخواست کمک کرده بودند، اختصاص داده است و وزیر خارجه این کشور صبح دوشنبه اعلام کرد که اولین گروه از شهروندان کانادا به سلامت از کرانه باختری به اردن منتقل شده‌اند.

همچنین حدود ۳۰۰ شهروند کانادا در نوار غزه هستند که اوتاوا به دنبال خروج آنها از طریق گذرگاه مرزی رفح به مصر است.

یک مقام وزارت خارجه کانادا پیشتر اعلام کرده بود که در حمله حماس به اسرائیل، پنج کانادایی کشته و سه نفر همچنان مفقود هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر