محدودیت جدید در ترکیه برای اجازه خانه

محدودیت ۱۰۰ روزه برای خانه‌های اجاره‌ای روزانه ترکیه در راه است.

محدودیت جدید در ترکیه برای اجازه خانه

به گزارش مملکت آنلاین،  به دنبال افزایش شکایات از خانه‌های اجاره ای روزانه در ترکیه حزب عدالت و توسعه لایحه‌ای را به مجلس ارائه کرد تا بعد از این صاحبان خانه در یک نوبت تنها می‌توانند خانه خود را برای حداکثر ۱۰۰ روز و تنها ۴ بار در یک سال اجاره دهند.

به گزارش وب سایت خبری NTV، این لایحه شامل رویه‌ها و اصول اجاره روزانه مسکن به اشخاص حقیقی و حقوقی و برای مقاصد گردشگری است. این لایحه بیان می‌کند که صاحبان خانه برای اجاره واحد مسکونی خود به شکل روزانه باید مجوز وزارت فرهنگ و گردشگری را اخذ کند.

این مجوز به شکل یک پلاک ارائه می‌شود و هزینه آن را وزارت فرهنگ و گردشگری تعیین می‌کند برای صاحبان خانه‌هایی که خانه خود را به صورت روزانه اجاره می‌دهند، تهیه این پلاک الزامی است و باید این پلاک را در ورودی خانه خود نصب کنند.

بر اساس این لایحه، در صورتی که فردی اقدام به اجاره واحد مسکونی بدون مجوز کنده ۱۰۰ هزار لیر جریمه خواهد شد. همچنین افرادی که بدون کسب مجوز به فعالیت اجاره روزانه مسکن ادامه دهند ۵۰۰ هزار لیر جریمه می‌شوند. لازم به ذکر است که بر اساس این لایحه هر فرد در یک سال تنها می‌تواند ۴ بار واحد مسکونی خود را اجاره دهد در صورت اجاره بیش از چهار بار مشمول یک میلیون لیر جریمه می‌شود.

این لایحه درباره کیفیت و ویژگی‌های ظاهری واحد مسکونی نیز مقرراتی را مشخص کرده است در صورتی که موقعیت، کیفیت و ویژگی‌های فیزیکی واحد مسکونی ارائه شده برای اجاره، گمراه کننده یا مغایر با موارد اعلام شده باشد صاحب خانه ۱۰۰ هزار لیر جریمه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر