اولین زیردریایی بومی تایوان رونمایی شد

چین تایپه از نخستین زیردریایی بومی خود به نام "نارواهال" را در شهر بندری جنوبی "کائوسیونگ" و در بحبوحه تنش ها با چین در تنگه تایوان رونمایی کرد.

اولین زیردریایی بومی تایوان رونمایی شد

به گزارش مملکت آنلاین از کیودو، "تسائی اینگ ون" رئیس اجرایی تایوان رونمایی از زیردریایی بومی را نقطه عطفی در " استقلال دفاعی " تایوان در میانه تنش با چین در تنگه تایوان خواند. وی در مراسم این رونمایی در برابر کشتی های نیروی دریایی گفت این روز که زیردریایی توسط مردم تایوان طراحی و تولید شد تا ابد به یاد می ماند.

براساس گزارش رسانه های محلی این زیردریایی در ماه اکتبر ( مهر/ آبان ) در دریا آزمایش می شود و قرار است تا آخر سال ۲۰۲۴ به نیروی دریایی تحویل داده شود.

رئیس اجرایی تایوان در سخنانش با اشاره به ظرفیت قدرتی کوچک به تمرکز بر نقاط ضعف دشمن بزرگ تر خاطرنشان کرد زیردریایی ها در نیروی دریایی نقش حیاتی و ضروری برای پیشرفت استراتژی و تاکتیک ها دارند.

این مقام تایوانی در ادامه گفت برای تهیه سلاح از خارج، باید استقلال دفاعی نیز داشته باشیم، در نتیجه ظرفیت های جنگی می تواند پیوسته به روزرسانی و ظرفیت های دفاعی تقویت شوند.

از زمان انتصاب تسایی اینگ ون به عنوان رئیس اجرایی تایوان در ماه مه سال ۲۰۱۶، سیاست " طراحی و تولید داخلی " در بخش های جنگنده، کشتی و زیردریایی تقویت شد.

پروژه ساخت زیردریایی بومی در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و در سال ۲۰۱۸ هنگامی که دولت آمریکا مجوز فروش تکنولوژی زیردریایی کارخانه های آمریکایی به تایوان را صادر کرد پیشرفتی عظیم کرد.

زیردریایی بومی نارواهال توسط شرکت کشتی سازی تایوانی CSBC به ابعاد حدود ۷۰ متر و وزن ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تُن با بودجه ۱.۵۳ میلیارد دلار ساخته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر