ادعای مقام روسی: نیم میلیون سرباز اوکراینی در جنگ کشته شده اند

یک مقام منصوب روسیه به نقل از منابع اطلاعاتی گفت، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه، اوکراین تاکنون حدود ۵۰۰ هزار نفر از سربازان خود را از دست داده است.

ادعای مقام روسی: نیم میلیون سرباز اوکراینی در جنگ کشته شده اند

به گزارش مملکت آنلاین، «یَن گاگین» مشاور رئیس موقت جمهوری دونتسک در شرق اوکراین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «اگر بخواهیم درباره تعداد تلفات در بین نیروهای مسلح اوکراینی صحبت کنیم، می‌توانیم به داده‌های اطلاعاتی بدست آمده از منابع‌مان در اوکراین استناد کنیم. به طور مثال، درست یک هفته پیش، یک اپراتور تلفن همراه اوکراینی در فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده بود، اعلام کرد که حدود ۴۰۰ هزار مشترک دیگر به تماس‌های خود پاسخ نخواهند داد».

وی همچنین به اظهارات اخیر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اشاره کرد و گفت: «استولتنبرگ در نشست اخیر پارلمان اروپا وقتی از او سوال شد که آیا در جنگ روسیه و اوکراین بیش از ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی کشته شده‌اند، پاسخی نداد و تنها گفت، تعهد نداده بودند که این دوران، دوران آسانی خواهد بود. این بدان معناست که او با سکوتش این آمار را تایید کرده است. در نتیجه، فکر می‌کنم که کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در این جنگ تقریبا درست است و به حقیقت نزدیک است».

پیشتر نیز روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی به آمار بالای تلفات ضدحمله اوکراین و ناکارآمد بودن خودروهای زرهی غربی در این عملیات پرداخته و نوشته بود: مرگ، همراه هرروزه اعضای گروه ضربت است. بویتس، جوانی ۲۳ ساله که در گردان اسکالا می‌جنگد، می‌گوید «اینجا برای زنده‌ماندن باید به دنبال مرگ بیفتید، نه اینکه مرگ شما را دنبال کند. من آماده مردن هستم، چون مجبورم.»

گردانی که بویتس در آن فعالیت می‌کند، از زمان شروع ضد حمله در ژوئیه تا امروز ۲۵ درصد از اعضای خود را از دست داده است.

سربازان اوکراینی همچنین از ابهام در دستورالعمل‌ها، فرسایشی بودن جنگ و تلفات انبوهی سخن می‌گویند که یگان‌های زرهی اوکراین را زمین‌گیر کرده است

انتهای پیام/

ارسال نظر