فرمان جدید پوتین علیه کشورهای غیردوست روسیه

رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به اقدامات غرب، فرمان اجرایی جدیدی را صادر کرد.

فرمان جدید پوتین علیه کشورهای غیردوست روسیه

به گزارش مملکت آنلاین، از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون کشور‌های غربی به رهبری آمریکا اقدام به اعمال طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها علیه روسیه کرده‌اند. مسکو نیز در مقابل کشور‌های تحریم کننده خود را در لیست کشور‌های غیردوست قرار داده و محدودیت‌های متقابلی را علیه آن‌ها وضع کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) با صدور یک فرمان اجرایی موافقت‌نامه‌های مالیات مضاعف روسیه با کشور‌های غیردوست را به حالت تعلیق درآورد.

این طرح پیش‌تر در ماه مارس از سوی وزارت دارایی و وزارت خارجه روسیه به رئیس‌جمهور این کشور پیشنهاد شده بود.

«مالیات مضاعف» مالیات وضع شده از سوی دو یا چند کشور مختلف بر یک درآمد، یک دارایی یا یک معامله واحد است و چون اخذ مالیات مضاعف عرفاً عملی ناعادلانه به شمار می‌رود اغلب کشور‌ها با عقد قرارداد‌هایی تحت عنوان «موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف» از دریافت دوباره مالیات صرف‌نظر می‌کنند یا از میزان آن می‌کاهند.

اکنون مسکو با تعلیق توافقنامه مالیات مضاعف با کشور‌های غیردوست، به سیستم مالیاتی کشور‌های غربی آسیب وارد می‌کند.

تنش روسیه و غرب به دلیل جنگ اوکراین با تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو همراه شده است. ائتلاف ناتو و کشور‌های غربی ازجمله آمریکا که خود با استقرار نیرو‌های نظامی در مرز‌های روسیه این کشور را به آغاز درگیری‌ها با اوکراین تحریک کردند، حالا با دادن تجهیزات نظامی و حمایت مالی از کی‌یف به دنبال ادامه تنش‌ها و فروش تسلیحات جنگی هستند.

این کشور‌ها علاوه بر این با تحریم‌ها علیه روسیه، سعی در تضعیف اقتصاد آن دارند. مسکو اما با اقدامات متقابل ازجمله لزوم پرداخت بهای فروش سوخت خود به اروپا با «روبل» پول ملی روسیه، این تحریم‌ها را بی‌اثر کرده است. یکی دیگر از اقدامات مسکو همین فرمان اجرایی پوتین علیه کشور‌های غیردوست روسیه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر