اتهام جدید به ترامپ: تلاش برای تغییر نتایج انتخابات با کلاهبرداری و کارشکنی

رئیس جمهور سابق آمریکا به تلاش برای تغییر مسیر انتخابات ۲۰۲۰، کلاهبرداری و کارشکنی در یک فرآیند رسمی در دادگاه متهم شناخته شد.

اتهام جدید به ترامپ: تلاش برای تغییر نتایج انتخابات با کلاهبرداری و کارشکنی

به گزارش مملکت آنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به توطئه برای کلاهبرداری از این کشور، کارشکنی در مسیر یک فرآیند رسمی و توطئه علیه حقوق شهروندان در تلاشی برای تغییر نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰ متهم شده است.
به گزارش نیویورک تایمز، ترامپ هرگونه تخلفی را رد کرده و گفته است که این اتهامات - سومین ادعانامه کیفری علیه او - بخشی از تلاش برای مقصر شناختن یک فرد بیگناه است. او طبق معمول از اصطلاح «شکار جادوگر» استفاده کرد.
این اتهامات در ادعانامه‌ای ۴۵ صفحه‌ای که یک هیات منصفه (گراند ژوری) تحویل دادگاه داده شد و رئیس جمهور سابق آمریکا برای حضور در دادگاه در ساعت ۱۶:۰۰ روز پنجشنبه در واشنگتن دی سی احضار شده است.
این ادعانامه می‌گوید که ترامپ «مصمم بود در قدرت بماند» و با ادعای پیروزی برای وارونه کردن نتیجه انتخابات «دروغ پراکنی» کرد. در این سند آمده است: «این‌ها ادعا‌های کذب بود، و متهم می‌دانست که این‌ها کذب است.»
ترامپ پیشتر در پستی در شبکه اجتماعی خود، «تروت سوشیال»، نوشت که انتظار این اتهام‌ها را دارد. او آن را یک «ادعانامه ساختگی دیگر» و تلاشی برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ توسط یک دادستان «مجنون» توصیف کرد.
جک اسمیت دادستان پرونده در سخنانی برای خبرنگاران گفت که «حمله به کنگره کشور در روز شش ژانویه ۲۰۲۱ تعرضی بی‌سابقه به کرسی دمکراسی در آمریکا بود.» او گفت که آنچه به حمله به کنگره دامن زد مجموعه‌ای از «دروغ‌ها بود، دروغ‌هایی که توسط متهم با هدف مختل کردن یکی از ارکان دولت ایالات متحده مطرح شد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر