۲ طرح علیه ایران در کنگره آمریکا تصویب شد

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی که از تلاش‌های هیات حاکمه این کشور برای زنده نگاه داشتن جنگ ترکیبی علیه ایران حکایت دارد طرحی که مورد حمایت لابی صهیونیستی آیپک است را به تصویب رساند.

۲ طرح علیه ایران در کنگره آمریکا تصویب شد

به گزارش مملکت آنلاین، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه ۲ طرح را به تصویب رسانده که مورد حمایت لابی صهیونیستی آیپک است و خواستار تشدید تحریم‌ها علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران و همچنین نظردهی کنگره درباره هر گونه اقدام برای کاهش تحریم‌ها هستند.

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی طرح نخست «قانون بررسی کاهش تحریم‌های ایران» نام گرفته است. این طرح خواستار آن است که دولت آمریکا هیچ تحریمی را بدون مشورت با کنگره علیه ایران کاهش ندهد. طرح دوم خواستار تشدید تحریم‌ها علیه برنامه‌های پهپادی و موشکی ایران قبل از منقضی شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل در اکتبر سال جاری میلادی است.

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان طرح نخست را با ۳۴ رأی موافق و ۱۶ رأی مخالف این طرح را به تصویب رساند و اکنون بایستی در میان کل قانونگذاران مجلس نمایندگان به رأی گذاشته شود.

تصویب این طرح در صحن کلی مجلس نمایندگان- چنانچه این اتفاق رخ دهد- باز هم البته به معنای تبدیل شدن آن به قانون نخواهد بود. طرح‌های قانونی در آمریکا برای تبدیل شدن به قانون بایستی در هر دو مجلس نمایندگان و سنا به تصویب برسند و سپس توسط رئیس‌جمهور امضا شوند.

طرح دیگری به نام «قانون مبارزه با جنایت» که خواستار تشدید تحریم‌ها علیه برنامه پهپادی و موشکی ایران قبل از انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل است  با حمایت نمایندگان هر دو حزب به تصویب کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان رسید.

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان گفت: «اگر محدودیت‌های سازمان ملل منقضی شوند ایران مجاز خواهد بود به صورت آزادانه این سلاح‌های مرگبار را در اختیار طرف‌های مستبد، جنایتکاران جنگی، نائبان تروریستی در سراسر دنیا قرار دهد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر