مرگ ۱۰۰ نهنگ خلبان در سواحل استرالیا

جسد حدود صد "نهنگ‌‌ خلبان" در سواحل استرالیا پیدا شد.

مرگ ۱۰۰ نهنگ خلبان در سواحل استرالیا

به گزارش ملکت آنلاین، بعد از سرگردانی تقریبا ۱۰۰ نهنگ خلبان در ساحل چینس در شرق شهر آلبانی در استرالیا، همه آنها مردند. داوطلبان، اداره حفاظت از محیط زیست "خدمات حیات‌وحش و پار‌ک‌ها" در ابتدا توانستند ۴۵ نهنگ بازمانده را به دریا بازگردانند. ا

ین اداره در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «اما پس از اینکه آنها دوباره بازگشتند، آنهم در شرایطی بسیار بد، مجبور شدند آنها را از بین ببرند.»

۵۰ نهنگ دیگر چهارشنبه شب مرده بودند.

یک مقام اداره خدمات حیات‌وحش و پارک‌ها گفته است که کشتن این نهنگ‌ها کار بسیار دلخراشی بود، اما باید به رنج آنها پایان داده می‌شد. خبرنگار ایستگاه "9News" استرالیا گزارش داد که برخی از امدادگران با گریه در ساحل شاهد این ماجرا بودند.

نیروهای امدادی تلاش خستگی ناپذیری برای نجات گله نهنگ‌ها کردند و بارها این جانوران را که تا سه تن وزن داشتند با آب مرطوب کردند تا آنها را نجات دهند، اما هوای بد و دمای پایین آب کار را سخت کرده بود.

رفتار این نهنگ‌ها بسیار غیرمعمول بود. آنها در ابتدا در ۱۰۰ متری ساحل برای ساعت‌ها در روز سه شنبه در فاصله‌ای کم و فشرده به یکدیگر جمع شدند. این صحنه توسط دوربین‌های پهپادی ثبت شده است. ونسا پیروتا، محقق دریایی به شبکه ABCاسترالیا گفت که او هرگز چنین چیزی ندیده است و این تصاویر"باورنکردنی" اکنون باید توسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گیرند.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر