موج گرمای دیگری در راه اسپانیا، ایتالیا و یونان است

موج جدید گرما به سوی اسپانیا، ایتالیا و یونان در راه است.

موج گرمای دیگری در راه اسپانیا، ایتالیا و یونان است

به گزارش مملکت آنلاین، چند روزی است که دمای بسیار بالایی در جنوب اروپا حاکم است. یکشنبه ۱۶ ژوئیه کمی فرصت تنفس وجود داشت، اما این وضعیت دیری نخواهد پایید. هواشناسان مناطق فشار گرمای بعدی را شناسایی کرده‌اند.

در جنوب اروپا، مردم روزها از موج گرما رنج می‌برند و فقط برای مدت کوتاهی هوا خنک می‌شود. برای نمونه در اسپانیا، دومین موج گرمای تابستان به سختی فروکش کرده است.

در جزیره قناری لا پالما، خدمات اورژانس با حریقی که حدود۴۷۰۰ هکتار را در یک روز نابود کرد، مقابله کردند. مساحت این آتش‌سوزی برابر با مساحت حدود ۶۵۰۰ زمین فوتبال بود. بیش از ۴هزار نفر باید به محل امن انتقال می‌یافتند.

در ایتالیا، وزارت بهداشت بالاترین هشدار گرما را برای ۱۶ شهر بزرگ صادر کرد. این بدان معناست که افراد سالم نیز می‌توانند با تأثیرات منفی بر سلامتی خود روبرو شوند.

بر اساس آخرین داده‌ها، برای کلان‌شهر رم حداکثر دمای ۳۷ درجه، در فلورانس، استان توسکانی، ۳۸ درجه و در بولونیا ۳۹ درجه پیش‌بینی شده است. در آپولیا، ساردینیا و سیسیل، احتمال دارد مرز ۴۰ درجه در برخی نقاط شکسته شود.

گرما در حال حاضر باعث ایجاد منطقه پرفشار "سِربِرو" در ایتالیا شده است که این نام برگرفته از سگی چند سر است که در اساطیر یونانی از ورودی جهنم محافظت می‌کند. فشار بالای هوای گرم به تدریج با "کارونته" جایگزین می‌شود، که این نام نیز برگرفته از یک چهره اساطیری است. "کارون" قایق‌رانی است که فرد مرده را در رودخانه مردگان مشایعت می‌کند. "کارونته" گاه حتی دمای بالاتری را نیز با خود به همراه دارد. خدمات هواشناسی خصوصی "ایل مِتئو" حداکثر دمای ۴۲ درجه را برای رم در آغاز هفته آینده پیش‌بینی کرده است. در بخش‌هایی از ساردینیا و سیسیل حتی گرم‌تر نیز خواهد شد.

در یونان، بادهای شمالی شروع به وزیدن کرده‌اند و دمای هوا تقریباً در تمام مناطق این کشور به زیر ۴۰ درجه رسیده است. اخیرا در جزیره تفریحی کرت دمای ۴۴.۲درجه اندازه‌گیری شده بود، اما هیچ پایانی برای موج گرما دیده نمی‌شود.

در بلغارستان دمای هوا در این آخر هفته به سختی از ۴۰ درجه سانتیگراد بالاتر رفت. در پایتخت صوفیه ۳۴ درجه بود.

به گفته کارشناسان هواشناسی، گرمای شدید هوا از روز دوشنبه دوباره کشور را فرا می‌گیرد که در پی آن به احتمال مرز ۴۰ درجه شکسته خواهد شد، از جمله در شهر "روسه" در حاشیه رود دُن و در سندانسکی در نزدیکی مرز یونان.

 سازمان آتش‌نشانی این کشور از هم اکنون در مورد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مناطق مسطح هشدار داده است.

در ترکیه، سازمان هواشناسی نسبت به گرمای شدید در روزهای آینده هشدار داد. دمای بیش از ۴۰ درجه برای منطقه تفریحی آنتالیا پیش‌بینی شده است. همچنین در مناطقی از جنوب ترکیه که در اثر زمین‌لرزه ماه فوریه ویران شدند، دمای هوا بسیار بالا است. سازمان هواشناسی ترکیه به افراد مسن و به ویژه کودکان هشدار داده است که به ویژه میان ساعات ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر از خود حفاظت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر