فاش شدن بیماری جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

نگرانی‌های تازه در مورد سلامت جو بایدن بر اثر بیماری فاش شده وی ایجاد شده است.

فاش شدن بیماری جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

به گزارش مملکت آنلاین، کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای کمک به درمان اختلال آپنه یا همان وقفه تنفسی در خواب، در هفته‌های گذشته شب‌ها از دستگاه ماسک تنفسی «فشار جریان هوای همواره مثبت / CPAP» استفاده کرده است.

افشای این خبر پس از آن صورت گرفت که صبح چهارشنبه و به هنگام خروج بایدن از کاخ سفید، خطوط برجای مانده از ماسک بر چهره رئیس‌جمهور نمایان بود. مقامات کاخ سفید گفتند که آقای بایدن سه‌شنبه شب از این دستگاه استفاده کرده بوده است.

رئیس جمهور جو بایدن یکی از میلیون‌ها نفری است که به آپنه خواب مبتلا هستند، اختلالی جدی که در آن افراد به مدت ۱۰ ثانیه یا بیشتر در یک زمان نفس نمی‌کشند.

ریز بیدار شدن‌ها با بدن چه می‌کند؟

برخلاف «آپنه مرکزی خواب» که در آن گاهی اوقات مغز دستور تنفس را ارسال نمی‌کند؛ آپنه انسدادی خواب به دلیل انسداد مجراهای تنفسی بوسیله بافت‌های نرم ضعیف، سنگین یا شل است. به گفته متخصصان، تونوس یا کِشنگ ماهیچه‌ای در نرم‌کامِ سقفِ دهان و گردن به مرور ضعیف می‌شود. 

مطالعات نشان داده‌اند که آپنه خواب در افراد مسن از نوع خفیف تا متوسط است و موارد شدیدتر در سنین پایین‌تر رخ‌می دهد.

به گفته آکادمی پزشکی خواب آمریکا، اگر آپنه انسدادی خواب درمان نشود، خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، افسردگی و حتی مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.

این عارضه منجر میشود تا فرد در طول شب ده‌ها بار از خواب بیدار شود. این «ریز بیدار شدن‌ها» سبب می‌شود که توانایی بدن برای تکمیل چرخه کامل خواب مختل شود. علائم این بیماری شامل احساس بیش از حد خواب‌آلودگی در طول روز، خروپف شدید، بیدار شدن با دهان خشک یا گلو درد و سردرد صبحگاهی است.

بایدن تحت درمان است

رئیس جمهوری آمریکا از سال ۲۰۰۸ سابقه آپنه خواب داشته است و در حالی که سابقه این عارضه مدت‌هاست فاش شده است، اما در آخرین گزارش وضعیت جسمانی رئیس جمهوری آمریکا در فوریه به آن اشاره‌ای نشده است. زمانی که بایدن معاون رئیس جمهور اوباما بود، پزشکان متوجه شدند که ضربان قلب نامنظمی دارد که احتمالا به آپنه مرتبط است.

رئیس جمهوری هشتاد ساله آمریکا برای انتخاب مجدد نامزد می‌شود و مسن ترین فردی است که تا به حال بالاترین مقام کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر