باز هم تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان این بار با ۴ کشته

خبرگزاری آرمن پرس امروز به نقل از بیانیه وزارت دفاع جمهوری خودخوانده آرتساخ خبر داد که در جریان حمله نیروهای جمهوری آذربایجان به جدایی طلبان ناگورنو – قره باغ، چهار تن از نیروهای ارمنستان کشته شدند.

باز هم تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان این بار با ۴ کشته

به گزارش مملکت آنلاین، در این بیانیه آمده که یگان های ارتش جمهوری آذربایجان ساعت ۱:۳۰ (به وقت محلی) با توپخانه و پهپاد به سوی شهرهای مارتونی و مارتاکرت حمله کردند که در جریان این تهاجم چهار تن از نیروهای ارمنی کشته شدند.

در این بیانیه باکو متهم شده که با نشر ادعای کذب نقض آتش بس به دست نیروهای مسلح این منطقه ارمنی نشین برای این تهاجم زمیه سازی کرده بود.

پیشتر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان هشدار داده بود که بی‌توجهی باکو به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) وضعیت انسانی در منطقه قره‌باغ را وخیم‌تر کرده است.

پاشینیان افزود: جمهوری آذربایجان به محاصره گذرگاه لاچین ادامه می دهد در حالی که دیوان بین المللی دادگستری ۲۲ فوریه (۳ اسفند) دستور به لغو این محاصره داد. این دستور دادگاه الزام آور است اما تصمیم دادگاه اجرا نمی شود و نه مردم و نه وسائل نقلیه و خودروها امکان عبور از گذرگاه لاچین را دارند.

نخست وزیر ارمنستان در همین رابطه عنوان کرده بود: حتی عبور خودروهای صلیب سرخ نیز منع شده است. اجرای کامل حکم دیوان بین المللی دادگستری و تضمین اجرای این حکم یک دستور بین المللی است و باید با منطق با آن برخورد کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر