زنده پیدا شدن چهار کودک بازمانده از سقوط هواپیما در جنگل آمازون

چهار کودک کلمبیایی که از سرنشینان هواپیمایی بودند که بیش از یک ماه پیش در جنگل‌های آمازون سقوط کرد، زنده پیدا شدند.

زنده پیدا شدن چهار کودک بازمانده از سقوط هواپیما در جنگل آمازون

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از بی بی سی، این چهار خواهر و برادر که از بومیان منطقه هستند، ۱۳، ۹، چهار و یک سال دارند و به دنبال ناپدید شدن آنها، تلاش‌های وسیعی برای یافتن‌شان آغاز شد.

هواپیمای سسنا که این کودکان به همراه والدین‌شان با آن سفر می‌کردند در «کاکوتا» سقوط کرد و تنها این کودکان از آن حادثه نجات یافته‌اند.

«گوستاوو پترو»، رئیس‌جمهوری کلمبیا گفته است که خبر نجات آنها برای کل کشور خوشحال کننده بوده است.

پترو گفت این کودکان اکنون تحت مراقبت های پزشکی هستند و پس از ارزیابی آمادگی جسمانی و روانی آنها می‌توانند به خانه بازگردند.

پیش‌تر در روز ۱۷ مه (حدود ۲۰ روز پیش)، «گوستاوو پترو» رئیس جمهوری کلمبیا در توییتی اعلام کرده بود که «پس از جستجوی سخت و دشوار توسط ارتش، چهار کودک را که پس از سقوط هواپیما در بخش «گواویره» ناپدید شده بودند، زنده پیدا کردیم. این مایه خوشحالی برای کشور است.» هرچند خوشحالی شهروندان کلمبیا از این خبر دیری نپایید چرا که پترو ساعاتی بعد این توییت خود را پاک کرد و ضمن عذرخواهی از مردم گفت که خبر پیدا شدن این کودکان تایید نشده است.

مقامات می‌گویند که دو فرزند بزرگتر، تجربه زنده ماندن در جنگل‌های بارانی را داشته‌اند و همین مهارت‌ها به احتمال زیاد توانسته به آنها کمک کند تا این حادثه سخت را با شجاعت پشت سر بگذارند و در این ۴۰ روز زنده بمانند.

جنگل‌های بارانی آمازون، منطقه‌ای با از انبوهی از جنگل‌ها است که دسترسی به آن بخاطر دورافتاده و منزوی بودن بسیار سخت است. به همین دلیل بالگردهای نظامی ارتش کلمبیا برای کمک به یافتن بازماندگان به کمک تیم‌های جستجو در روی زمین آمده بودند.

مقامات کلمبیایی هنوز علت سقوط هواپیما را اعلام نکرده‌اند اما سازمان مقابله با بلایای این کشور اعلام کرده است که خلبان، دقایقی قبل از ناپدید شدن هواپیما از سیستم رادار، مشکلاتی را در موتور گزارش کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر