تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه

دولت انگلیس با انتشار بیانیه‌ای تحریم‌های اقتصادی جدیدی را علیه روسیه اعلام کرد.

تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه

به گزارش مملکت آنلاین، بر اساس بیانیه‌ای که از سوی دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس منتشر شد، دولت لندن با وضع تحریم‌هایی جدید علیه روسیه، واردات مس، آلومینیوم، نیکل و الماس از روسیه را ممنوع کرد.

در این بیانیه نوشته شد، طبق این تحریم‌ها قرار است از اواخر سال جاری میلادی واردات الماس، مس، آلومینیوم و نیکل با منشأ روسی ممنوع شود.

همچنین دولت انگلیس اعلام کرد، تحریم‌هایی را علیه ۸۶ فرد و شرکت روسی مرتبط با مجتمع نظامی-صنعتی و بخش‌های منتقل کننده سود از محل صادرات به بودجه روسیه اعمال می‌کند.

دولت انگلیس هنوز فهرست افراد و شرکت‌هایی که قرار است تحریم کند را ارائه نکرده است.

این بیانیه دولت انگلیس در آستانه برگزاری نشست سه روزه گروه هفت در شهر هیروشیمای ژاپن که ریشی سوناک نیز قرار است در آن شرکت کند، منتشر شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری پرس اسوسیشن، نخست وزیر انگلیس امروز جمعه در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز در ضمن حضورش در یک گردهمایی در شهر هیروشیمای ژاپن ادعا کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید درک کند که متحدان غربی به صورت "پایدار" از مقاومت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پشتیبانی می‌کنند.

سوناک گفت: پیام من به پوتین صریح است. ما قرار نیست پا پس بکشیم.

تحریم‌های دولت سوناک علیه روسیه در حالی اعلام شدند که هنوز مشخص نیست آیا اتحادیه اروپا نیز تحریم‌هایی هم سطح با تحریم های لندن علیه واردات الماس روسیه وضع کند یا خیر. بلژیک از تجارت در این بخش سود فراوانی به دست می آورد. سوناک اظهار کرد، "امیدوار و مطمئن" است که متحدان دیگرش نیز از این رویه تحریمها پیروی می کنند.

قرار است مذاکرات کشورهای متحد عضو گروه هفت از جمله با شرکت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، پشتیبانی اقتصادی و نظامی از اوکراین را محوریت قرار دهد.

سوناک به اسکای نیوز گفت: "روسیه لازم است بداند که ما و دیگر کشورها عزم پایداری برای پشتیبانی از اوکراین در زمینه منابع مورد نیازش برای محافظت از خودش، نه فقط در اینجا و این لحظه بلکه همچنین در بلند مدت داریم."

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تاس

ارسال نظر