در اقدامی متقابل، چین سرکنسول کانادا را اخراج کرد

دولت چین اعلام کرد در پاسخ به اقدام کانادا، سرکنسول این کشور در شانگ‌های را عنصر نامطلوب تشخیص داده و فرصت دارد تا شنبه آینده، خاک چین را ترک کند.

در اقدامی متقابل، چین سرکنسول کانادا را اخراج کرد

به گزارش مملکت آنلاین، وزارت خارجه چین امروز سه‌شنبه انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در پی «اخراج غیرمنطقی دیپلمات چینی از کانادا»، سرکنسول کانادا در شانگ‌های به عنوان «عنصر نامطلوب» شناخته شده و باید تا پیش از ۱۳ می (شنبه آینده) خاک چین را ترک کند.

در این بیانیه همچنین تأکید شده که «این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که واکنش‌های بیشتری نشان دهد.»

دیروز دوشنبه کانادا یک دیپلمات چینی را به اتهام تهدید یک عضو مجلس نمایندگان اخراج کرد. «ملانی جولی»، وزیر امور خارجه در این ارتباط اعلام کرد که «ژائو وی»، دیپلمات چینی به دلیل تهدید یک عضو محافظه کار پارلمان به عنوان «عنصر نامطلوب» معرفی و از او خواسته شده تا خاک کانادا را ترک کند. «کانادا تصمیم گرفته است که آقای ژائو وی را عنصر نامطلوب اعلام کند.

وزیر امور خارجه کانادا با اشاره به اینکه به دیپلمات‌های مستقر در این کشور نسبت به برخی اقدامات هشدار داده شده است، گفت: «کانادا هیچ نوع مداخله خارجی در امور داخلی خود را تحمل نخواهد کرد. تصمیم برای اخراج ژائو وی پس از بررسی دقیق همه عوامل در نظر گرفته شده است.

چند روز پیش از این نیز، دولت کانادا اعلام کرده بود که سفیر چین در این کشور را احضار کرده است. این اقدام اوتاوا به بهانه تهدید یک نماینده پارلمان کانادا و خانواده‌اش از سوی یک دیپلمات چینی روی داد.رسانه‌های کانادا مدعی‌اند که یک دیپلمات چینی در تورنتو در تهدید یک نماینده پارلمان کانادا و خانواده‌اش از طریق یک طرح برنامه‌ریزی شده نقش داشته است!

انتهای پیام/

منبع: گلوبال‌تایمز

ارسال نظر