پروژه جاه‌طلبانه عربستان با مسی و رونالدو

عربستان سعودی تحقق بخشیدن به سند توسعه ۲۰۳۰ این کشور را وارد فاز جدیدی کرده است.

پروژه جاه‌طلبانه عربستان با مسی و رونالدو

به گزارش مملکت آنلاین، چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ توسط شاهزاده محمد بن سلمان اعلام شد. برنامه‌ای برای کاهش وابستگی عربستان سعودی به نفت، تنوع بخشیدن به اقتصاد آن و توسعه بخش‌های خدماتی مانند بهداشت، آموزش، زیرساخت، تفریحی و گردشگری است.

اهداف این چشم‌انداز در مرحله نخست عبارت اند از تقویت فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و افزایش تجارت غیرنفتی بین کشورها از طریق کالاها و محصولات مصرفی. سعودی‌ها همچنین برای عملی کردن این طرح توجه ویژه‌ای به توسعه صنعت گردگشگری در این کشور دارند.

هرچند عربستان از سال‌ها پیش اجرایی کردن طرح «چشم‌انداز ۲۰۳۰» را آغاز کرده بود، اما در ماه‌های اخیر این پروژه بیش از همیشه سرعت گرفته است و با ترکیب ایده‌های جاه‌طلبانه محمد بن سلمان آل‌سعود، ولیعهد و نخست‌وزیر جوان عربستان سعودی توجه بین‌المللی پیدا کرده است.

حضور کریستیانو رونالدو در باشگاه النصر را می‌توان یکی از بخش‌های مهم در هموار کردن این راه عنوان کرد. فوق‌ستاره‌ای که با ۵۷۰میلیون دنبال‌کننده در فضای مجازی، تمرکز جهان را به سمت عربستان برده است.

اما حالا لیونل مسی نیز با ۴۶۰میلیون دنبال‌کننده سفیر معرفی عربستان به جهان شده است. هرچند تبعات سفر بدون هماهنگی مسی هنوز گریبان این ستاره را گرفته اما این معامله قطعا آن‌قدری برای این نابغه آرژانتیتنی سودآور بوده است که حاضر شده تمام این حواشی و مشکلات را به جان بخرد.

271859

حال باید منتظر تکمیل شدن این پازل چندهزار تکه باشیم و ببینیم سوپرایز جدید محمد بن سلمان در این راه پر پیچ و خم چه خواهد بود!

انتهای پیام/

ارسال نظر