تکذیب خروج سازمان ملل از افغانستان

سخنگوی سازمان ملل گزارش‌های منتشر شده درباره اینکه این سازمان قصد دارد از افغانستان به دلیل ممنوعیت اعمال شده از سوی طالبان علیه کار زنان در دفتر این سازمان خارج شود را تکذیب کرد.

تکذیب خروج سازمان ملل از افغانستان

به گزارش مملکت آنلاین، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در یک نشست خبری روز سه شنبه گفت: "فکر می‌کنم نوعی تفسیر غلط و سوءتفاهم نسبت به چیزی که ما گفتیم اتفاق افتاده است. ما در افغانستان می‌مانیم. ما متعهد هستیم هر کاری که بتوانیم برای مردم افغانستان انجام دهیم."

این سخنگوی سازمان ملل همچنین خاطر نشان کرد، از نظر این سازمان حکم ممنوعیت صادر شده از سوی مقام‌های طالبان "دست کم زیانبار است" و این سازمان در تاریخ پنجم مه این مساله را مورد بررسی قرار خواهد داد.

اوایل ماه آوریل، هیات کمکی سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد، هنوز به خاطر تصمیمات طالبان تصمیمی درباره ماندن در افغانستان یا ترک این کشور نگرفته است و رایزنی بر سر تصمیم خودش را تا تاریخ پنجم مه ادامه خواهد داد. همچنین گزارش شد که هیات سازمان ملل در افغانستان به کارمندانش اعلام کرده مدت ۴۸ ساعته‌ای که برای آنها به منظور دورکاری و حاضر نشدن در دفتر تعیین کرده بود را برای مدت ۲۶ روز دیگر تمدید کرده است.

این گروه افراطگرا از زمانی که در اوت ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را بعد از خروج سربازان خارجی و سقوط دولت مورد حمایت آمریکا در آنجا به دست گرفت، حق زنان برای سفر، مطالعه و کار کردن را لغو کرده است.

همچنین طبق حکم این گروه زنان افغانستان از دسامبر ۲۰۲۲ دیگر اجازه کار برای سازمان های غیرانتفاعی را ندارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

ارسال نظر