روابط دیپلماتیک قطر و امارات از سر گرفته می‌شود

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه عربی نوشت که قطر و امارات متحده عربی در حال طی فرآیند از سرگیری روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارتخانه‌ها هستند.

روابط دیپلماتیک قطر و امارات از سر گرفته می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، رویترز روز سه‌شنبه به نقل از پاسخ مکتوب یک مقام اماراتی که نام وی را فاش نساخت، نوشت: دو کشور در حال حاضر مشغول طی فرآیند فعالسازی روابط دیپلماتیک هستند که شامل بازگشایی سفارتخانه ها خواهد شد.

به گفته یک منبع دیگر، پیش بینی می شود که سفارتخانه ها به همراه سفیران جدید تا اواسط ژوئن (اواخر خرداد) بازگشایی و مستقر شوند.

یک مقام دیگر نیز گفت که ظرف هفته های آینده روابط کامل دیپلماتیک دو کشور دوباره برقرار می شود.

به نوشته رویترز، در اواسط سال ۲۰۱۷، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر، قطر را متهم به روابط گرم و دوستانه با ایران و حمایت از گروه های تروریستی کرده و تمامی روابط خود را با این کشور قطع کردند.

با این حال، ریاض و قاهره نخستین کشورهایی بودند که در سال ۲۰۲۱ سفیران جدید خود در دوحه را تعیین کردند.

بحرین چند روز پیش اعلام کرد که روابط دیپلماتیک را با قطر از سر خواهد گرفت.

تمامی کشورهای مذکور به جز بحرین در سال ۲۰۲۱ روابط تجاری و مسافرتی را با قطر برقرار کردند. امارات نیز اعلام کرد که از سرگیری روابط دیپلماتیک با همسایه غربی خود زمان خواهد برد.

یک مقام عربی دیگر به رویترز گفت که اواخر ماه جاری میلادی پیش مقام های اماراتی و قطری در مورد برقراری دوباره روابط دیپلماتیک توافق کرده و ابوظبی و دوحه هویت سفیران جدید را به یکدیگر اطلاع داده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر