گروسی: برای بازگشت به برجام با طرفین رایزنی خواهیم کرد

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی تصریح کرد با طرف‌های برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران رایزنی می‌کند.

گروسی: برای بازگشت به برجام با طرفین رایزنی خواهیم کرد

به گزارش مملکت آنلاین، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه‌ای در اندیشکده شورای روابط خارجی گفت که در حال رایزنی با طرف‌های برجام و اتحادیه اروپا و همچنین ایران درباره برنامه هسته‌ای ایران است. 

گروسی با اشاره به سفرش به ایران در هفته‌های گذشته گفت: «من به ایران سفر کردم. امیدوارم که حرف‌هایم فهمیده شد. برخی مسیرها در حال گشوده شدن است و خواهیم دید که آیا همین‌طور است یا نه. من در حال رایزنی با طرف‌های برجام هستم که همان‌طور که می‌دانید ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه [و آلمان] را شامل می‌شود که اینها تحت هماهنگی اتحادیه اروپا قرار دارند. ما داریم با اینها رایزنی می‌کنیم و با ایران هم در تماس هستیم.»

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین تصریح کرد که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اقدامات تلافی‌جویانه ایران در سال‌های گذشته این توافق را به «پوسته خالی» تبدیل کرد.

ایران و آژانس اتمی چندی پیش اعلام کردند به توافقی برای ادامه همکاری‌ها دست پیدا کرده‌اند.  رافائل گروسی بعد از خروج از ایران گفت: «ما در بالاترین سطح از ایران تعهداتی گرفتیم و این با تمام دوره های قبلی متفاوت است.»

انتهای پیام/

ارسال نظر