روابط ترکیه و مصر بعد از ۱۰ سال برقرار شد

روابط میان مصر و ترکیه، پس از ۱۰ سال برقرار شد.

روابط ترکیه و مصر بعد از ۱۰ سال برقرار شد

به گزارش مملکت آنلاین، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر به همراه کمک های بشردوستانه این کشور بعد از ۱۰ سال قطعی روابط با ترکیه ۲۷ فوریه وارد این کشور شده بود.

روز ۱۸ مارس نیز مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز پس از ۱۱ سال وارد قاهره شد تا بر تیرگی روابط دو کشور پایان بخشد.

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر طی نشست مشترک خبری با مولود چاووش اوغلو همتای ترک خود در قاهره اظهار داشت: اطمینان داریم روابط با ترکیه را به صورت قدرتمند بازسازی خواهیم کرد. توسعه مناسبات بین ترکیه و مصر به نفع هر دو کشور است.

شکری ضمن اشاره به اینکه مصر در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی با ترکیه چشم انداز مشترکی دارد ابراز امیدواری کرد که کانال های ارتباطی میان دو کشور باز باشد و به هماهنگی ادامه دهند وزیر امور خارجه مصر متعهد شد که زمینه لازم را برای افزایش سرمایه گذاری های شرکتهای ترک در مصر فراهم کند.

چاووش اوغلو در این نشست تصریح کرد: برای بهبود همکاری انرژی گامهای ملموسی برخواهیم داشت احیای مسیرهای حمل و نقل برای افزایش مبادلات تجاری که متوقف شده بود، یکی دیگر از خواسته های ترکیه است. همچنین روابط دیپلماتیک خود را به بالاترین سطح خواهیم رساند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با انتشار پیامی در توئیتر از بازدید مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه از قاهره استقبال کرده و آن را گام مهمی برای دستیابی به منطقه ای با ثبات تر دانست. سالیوان در این پیام خاطرنشان کرد: این اولین بازدید است که پس از بیش از ۱۰ سال انجام شد. گام مهمی در راستای دستیابی به منطقه ای با ثبات تر و مرفه تر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر