اوکراین علیه روسیه تحریم وضع کرد

رسانه‌های اوکراین با استناد به یک حکم جدید صادر شده از سوی ریاست جمهوری این کشور نوشتند، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اقدام به وضع تحریم‌ علیه چند شخص و نهاد روسی دیگر کرده است.

اوکراین علیه روسیه تحریم وضع کرد

به گزارش مملکت آنلاین، بر اساس این حکم، زلنسکی دست به اعمال تحریم علیه یک شرکت بخت‌آزمایی روسیه تحت عنوان شرکت "اسپورت‌لوتو"، تعدادی از بنگاه‌های شرط‌بندی "مرتبط با روسیه" و چند تبعه روس و اوکراینی زده است.

رسانه اوکراینی "کلیمنکو تایم" نوشت، از جمله بنگاه‌های شرط‌بندی "مرتبط با روسیه" که از سوی دولت اوکراین تحریم شدند عبارتند از SportBet، Betcity و Matchbet.

روزنامه "اوکراینسکا پراودا" هم نوشت، مجموعا ۲۸۷ نهاد و ۱۲۰ فرد هدف تحریم‌های جدید کی‌یف قرار گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، در میان افراد تحریم شده توسط اوکراین اتباع روسیه، قبرس، انگلیس، لهستان، ترکیه و هلند وجود دارند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، زلنسکی اواخر ماه گذشته میلادی نیز اقدام به اعمال تحریم علیه چند ورزشکار و سازمان روسی از جمله آنهایی که با یِوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر مرتبط هستند، کرد.

انجمن صلیب سرخ روسیه به همراه کمیسیونرهای حقوق کودکان روسیه نیز مورد تحریم قرار گرفتند.

روسیه عمدتا در برابر فشار تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا و متحدانش از زمان شروع عملیات نظامی ویژه مسکو در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین اعمال کرده‌اند ایستادگی کرده است. سازمان ملل در گزارشی تحت عنوان "چشم‌اندازها و وضعیت اقتصادی جهان" به تاریخ ژانویه نوشت که اقتصاد روسیه در سال گذشته میلادی تنها سه درصد دچار انقباض شد در حالی که رقم ۱۵ درصدی برای این انقباض پیش بینی شده بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

ارسال نظر