زلنسکی: اوکراین دخالتی در انفجار خطوط گاز نورداستریم نداشته است

ئیس جمهور اوکراین هرگونه دخالت کی‌یف در انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم را رد کرد و گفت: این موضوع برای آهسته کردن کمک‌رسانی به اوکراین مطرح شده است.

زلنسکی: اوکراین دخالتی در انفجار خطوط گاز نورداستریم نداشته است

به گزارش مملکت آنلاین، ولودومیر زلنسکی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با سانا مارین نخست‌وزیر فنلاند افزود:‌ اوکراین هیچ اقدامی در مورد خطوط لوله گاز نورد استریم انجام نداده است.

رئیس جمهور اوکراین گفت: اینکه برخی از رسانه‌های مستقل که همیشه برای آنها احترام زیادی قائل بوده‌ام، دست به انتشار مطالبی در خصوص نقش داشتن اوکراین در انفجار خطوط لوله نورد استریم می‌زنند بسیار خطرناک و فقط به نفع روسیه است.

زلنسکی خاطرنشان کرد: برخی از گروه‌های تجاری علاقه دارند تحریم‌های سخت علیه روسیه اعمال نشود زیرا تجارت آنها از این موضوع آسیب می‌بیند و این گروه‌ها فقط در خاک روسیه مستقر نیستند.

رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: اوکراین اکنون نه تنها علیه روسیه بلکه با افرادی که چیزی جز پول نمی‌بینند و تجارت آنها به دلیل کاهش تجارت با روسیه آسیب دیده است، در حال جنگ است.

زلنسکی تصریح کرد: حتی برخی از کشورها به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند.

وی افزود: این کشورها از یک طرف از اوکراین و حاکمیت ملی آن حمایت می‌کنند، حتی کالاهایی به اوکراین اهدا می‌کنند و به قول خودشان به صورت مشروط به ما کمک کرده‌اند اما از سوی دیگر تحریم‌ها علیه روسیه را دور می‌زنند و از این طریق ده‌ها میلیارد دلار درآمد کسب کرده و حتی تجارت خود را با روسیه در مقایسه با دوره قبل از جنگ افزایش داده‌اند.

زلنسکی خاطرنشان کرد: این موضوع در مورد بسیاری از کشورها، حتی برخی از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو صادق است.

انتهای پیام/

ارسال نظر