اردوغان: یک ساله ۳۱۹ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خواهیم ساخت

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که ساخت ۳۱۹ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده ظرف یک سال آینده به اتمام خواهد رسید.

اردوغان: یک ساله ۳۱۹ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خواهیم ساخت

به گزارش مملکت آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در کاخ ریاست جمهوری بش‌تپه در آنکارا اظهارداشت: ساخت ۳۱۹ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده ظرف یک سال به اتمام خواهد رسید و بلافاصله به کسانی که مستحق آن هستند تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: مسیر عادی‌سازی منطقه و کشورمان در راستای رفع اثرات زلزله‌ها از اجرای با درایت تصمیمات اتخاذ شده توسط یک اراده سیاسی مقتدر عبور می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که مصمم به تامین امکانات و فضاهای زندگی جدید و ایمن برای حدود ۳.۵ میلیون نفر از شهروندان آسیب دیده از زلزله هستیم.

وی تصریح کرد: نمی‌توان بدون آواربرداری کامل و جبران خسارات اقتصادی، اجتماعی و روانی این فاجعه، با اطمینان به آینده نگاه کرد.

اردوغان در ادامه با اشاره به اینکه شرایط سخت زمستانی در روزهای اول زلزله، زیرساخت‌های آسیب دیده و وسعت منطقه تخریبی به وسعت ۵۰۰ کیلومتر کار را بسیار سخت کرده بود، افزود: با این حال سعی کردیم راهی را پیدا کنیم. در این زلزله که ۱۴ میلیون شهروند ساکن در ۱۱ استان را تحت تاثیر مستقیم قرار داد، بیش از ۴۷ هزار نفر جان باختند و بیش از ۱۱۵ هزار زخمی نجات یافتند.

انتهای پیام/

منبع: آناتولی

ارسال نظر