بحران عجیب در اسرائیل: هیچ خلبانی حاضر به پرواز هواپیمای نتانیاهو نیست!

مشکل نتانیاهو برای یافتن خلبان بحران عجیبی را در اسرائیل بوجود آورده است.

بحران عجیب در اسرائیل: هیچ خلبانی حاضر به پرواز هواپیمای نتانیاهو نیست!

به گزارش مملکت آنلاین، دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که قصد دارد مناقصه جدیدی برای سایر خطوط هوایی اسرائیل برگزار کند تا این شرکت‌ها بتوانند مسئولیت پروازهای نخست وزیر اسرائیل را برعهده بگیرند. این اقدام تازه پس از آن صورت می‌گیرد که خلبانان شرکت هواپیمایی اسرائیل ایرلاین از ثبت درخواست برای این منظور خودداری کرده بودند. 

این طرح که مخالفت‌های بسیاری را نیز از همان ابتدا به همراه داشته در ابتدا به صورت انحصاری برای شرکت هواپیمایی اسرائیل ایرلاینز تخصیص داده شد و از خلبانان این شرکت خواسته شده بود تا برای پذیرش مسئولیت خلبانی پروازهای بنیامین نتانیاهو درخواست دهند. با این حال هیچ یک از خلبانان این شرکت هواپیمایی برای این منظور ابراز علاقه نکرد تا مسئولان دولت اسرائیل ناچار شوند از دیگر شرکت‌های هواپیمایی هم بخواهند در این مناقصه شرکت کنند. 

اسرائیل ایرلاینز اعلام کرده که به دلیل سیاسی بودن این طرح تمایلی برای حضور در آن ندارد. این شرکت افزوده که خلبانان کافی برای پرواز با هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ که هواپیمای نسبتا بزرگی است، ندارد. این در حالیست که نتانیاهو اصرار دارد که پروازهایش با این هواپیما صورت گیرد. 

پروازهای هواپیما ۷۷۷ که در طول همه‌گیری کووید به متوقف شده بودند هنوز به صورت کامل فعالیت خود را از سر نگرفته‌اند. 

هنوز مشخص نیست که صدور مجوز برای حضور در این مناقصه برای دیگر شرکت‌های هواپیمایی مشکل را حل خواهد کرد یا خیر. نتانیاهو قرار است روز پنجشنبه به رم سفر کند تا با جورجا ملونی، همتای ایتالیایی خود دیدار و گفتگو نماید. این سفر نتانیاهو ۳ روزه خواهد بود و او شنبه شب به تل آویو باز خواهد گشت.

مشکل نبود خلبان برای نتانیاهو در حالی رقم خورده که رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند او هفته آینده هم برای سفری دو روزه به آلمان خواهد رفت. خلبانان سابق اسرائیلی به رسانه‌های اسرائیلی گفته‌اند که راه حل احتمالی برای حل این مشکل این است که یکی از مدیران ناوگان هوایی اسرائیل ایرلاینز که واجد شرایط پرواز با بوئینگ ۷۷۷ است در نهایت به عنوان خلبان هدایت هواپیما را برعهده بگیرد. 

یکی دیگر از سناریوها که توسط کانال ۱۲ اسرائیل مطرح شده این است که نخست وزیر با استفاده از هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اسرائیل ایرلاینز موافقت کند. 

عدم موافقت اسرائیل ایرلاینز با طرح پیشنهادی دولت باعث شده تا شایعاتی در خصوص جرایم احتمالی از سوی دولت برای این شرکت هواپیمایی مد نظر قرار گیرد. به ویژه که این شرکت هواپیمایی به وام‌ها و تضمین‌های دولت وابسته است. 

در پاسخ به این شایعات یکی از سخنگویان این شرکت هواپیمایی اسرائیلی به پایگاه خبری کان اسرائیل گفته که این کمپانی همه نخست وزیران اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو را به هر نقطه در جهان که نیاز باشد خواهند برد و کارمندان اسرائیل ایرلاینز مفتخر و خرسند خواهند بود که هر زمانی که نیاز باشد به خدمت رسانی خود مشغول شوند.

از زمان روی کار آمدن مجدد نتانیاهو در اسرائیل به عنوان نخست وزیر هفته‌هاست که اعتراضات ده‌ها هزار نفری علیه او در جریان است و مردم معترض نسبت به او و کابینه تندروی او خواهان کنار رفتن این سیاستمدار تندرو و دست راستی اسرائیلی از منصب نخست وزیری هستند.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر