خبرگزاری فرانسه: قطعنامه ضدایرانی جدیدی در نشست کنونی شورای حکام در کار نیست

خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که قطعنامه ضدایرانی جدیدی در نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی مطرح نیست.

خبرگزاری فرانسه: قطعنامه ضدایرانی جدیدی در نشست کنونی شورای حکام در کار نیست

به گزارش مملکت آنلاین، شبکه تلویزیونی یورو نیوز در گزارشی به نقل از خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در حالی در وین پایتخت اتریش در حال برگزاری است که «رافائل گروسی» مدیرکل این نهاد به تازگی از سفر خود به تهران بازگشته است.

به گفته منابع دیپلماتیک آگاه، در پی رسیدن به «توافقات ملموس» میان ایران و آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در جریان سفر «رافائل گروسی» به تهران، قطعنامه جدیدی از سوی شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در خصوص ایران در دستور کار نیست.

این در حالیست که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز جلسه شورای حکام امروز جزئیاتی از سفر اخیرش به تهران را اعلام کرد.

وی دراین‌باره گفت: در تهران با مقات ارشد ایران، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امبرعبداللهیان وزیر امور خارجه، و محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفتگو کردم.

به گفته گروسی «در این دیدارهای سطح بالا برداشتن گام‌هایی برای تسهیل همکاری‌های بیتشر و تسریع در حل مسائل پادمانی باقی‌مانده مورد بررسی قرار گرفت. دو طرف (ایران و آژانس) تأیید کردند که چنین توافق‌های مثبتی می‌تواند راه را برای توافق‌های گسترده‌تر بین طرف‌های دولتی باز کند.»

وی همچنین گفت: به‌زودی جزئیات سفرم به تهران، وضعیت مربوط به تعهدات ایران در چارچوب برجام و طبق توافق‌نامه ان‌پی‌تی را در اختیار اعضای شورای حکام قرار خواهم داد.

به گفته گروسی «دست‌یابی به توافق بسیار مهم است، زیرا به آژانس اجازه می‌دهد تا در صورت ازسرگیری اجرای تعهدات برجامی ایران، شروع به ایجاد یک خط پایه جدید کند.»

انتهای پیام/

ارسال نظر