ترکیه ۳۰۰۰ خانه پیش‌ساخته فلزی برای منطقه زلزله زده آدی‌یامان می‌سازد

ترکیه ۳۰۰۰ خانه پیش‌ساخته فلزی، در آدی‌یامان می‌سازد.

ترکیه ۳۰۰۰ خانه پیش‌ساخته فلزی برای منطقه زلزله زده آدی‌یامان می‌سازد

به گزارش مملکت آنلاین، سازمان انبوه‌سازی ترکیه موسوم به «توکی» در محوطه‌ای به مساحت بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع در حومه شهر آدی‌یامان که ساختمان‌های اداری و مسکونی آن در زلزله‌های اخیر دچار تخریب شده است، ۳۰۰۰ هزار خانه پیش ساخته فلزی برای ۱۵ هزار زلزله‌زده می‌سازد.

مساحت هر کدام از این خانه‌ها ۲۷ متر مربع و شامل تجهیزات و امکانات لازم برای زندگی هر فرد خواهد بود.

در کنار این واحدهای مسکونی، پیش دبستانی، مراکز بهداشتی، سالن‌های ورزشی و سرگرمی و همچنین مراکز اجتماعی نیز برای زلزله زدگان در نظر گرفته شده است.

عمر جانیکلی‌اوغلو، مدیر اجرایی توکی در این زمینه به خبرنگار آناتولی گفت: این سازه‌‌های فولادی از لوازم سبک ساخته شده و پس از نصب روکش و عایق بندی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: سیستم گرمایشی، آب سرد و گرم، آشپزخانه، اتاق والدین و سالن طراحی شده و در اسرع وقت به شکل مرحله‌ای تحویل داده خواهند شد. هم اکنون ۳۰۰ پرسنل به طور میدانی به همراه ۱۰۰ ماشین سنگین در اینجا حضور دارند که این شمار در آینده افزایش پیدا خواهد کرد. اقدامات لازم را برای تحویل سریع این سازه‌‌ها به شهروندانمان را انجام می‌دهیم.

گفتنی است به دنبال وقوع زلزله‌های ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری در جنوب شرق ترکیه ساختمان‌های زیادی در ۱۱ استان این منطقه دچار تخریب شده و موضوع برپایی شهرک‌های چادری، کانتینری و همچنین خانه‌های پیش ساخته تا موقع اسکان دائمی زلزله زدگان در ساختمان‌های اصلی اولویت پیدا کرده است.

انتهای پیام/

منبع: آناتولی

ارسال نظر