ریاض در برنامه‌ دفاعی اروپا مشارکت می‌کند

وزرای دفاع عربستان و انگلیس در دیداری که با یکدیگر داشتند، اعلامیه‌ای درباره مشارکت ریاض در برنامه‌ دفاعی اروپا امضا کردند.

ریاض در برنامه‌ دفاعی اروپا مشارکت می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین،رسانه‌های عربستانی اعلام کردند، خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان و بن والاس، همتای انگلیسی او اعلامیه‌ای درباره مشارکت ریاض در برنامه‌ توانمندی‌های هوایی آینده "FCAS" امضا کردند.

این اعلامیه شامل تعیین رویکرد فراگیر و مشترکی برای مشارکت آتی در عملیات‌های نبرد هوایی و تحقیق و بررسی مشارکتی است که نیازهای مربوط به توانمندی‌های موردنظر را فراهم کرده و پروژه‌های همکاری صنعتی و تحقیق و توسعه مشترک را مشخص کند.

برنامه توانمندی‌های هوایی آینده که اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و پس از آن توسط آنگلا مرکل، صدراعظم وقت آلمان اعلام شد، قرار است از سال ۲۰۴۰ جایگزین جنگنده‌های یوروفاتر و داسو رافال شود.

این اعلامیه در دیدار روز چهارشنبه وزیر دفاع انگلیس با همتای عربستانی خود در ریاض امضا شد و دو طرف در دیداری که با یکدیگر داشتند، روابط استراتژیک دو کشور را بررسی کردند.

همچنین آنها همکاری‌های دوجانبه در زمینه نظامی و دفاعی و راه‌های تقویت و توسعه آنها، برخی موضوعات مهم مشترک، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز تلاش‌های انجام شده برای آنها را بررسی کردند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر